دانستنی ها

میگرن و افسردگی: آیا با هم مرتبط هستند؟

میگرن سردرد شدید و ناتوان کننده ای است که ممکن است با علائمی مانند تهوع، استفراغ و حساسیت به نور و صدا همراه باشد. از سوی دیگر، افسردگی; این یک اختلال خلقی است که با علائمی مانند غمگینی، ناامیدی، از دست دادن علاقه به فعالیت ها، خستگی، اشتها و تغییرات خواب مشخص می شود.

به گزارش سلامت نیوز، مطالعات نشان داده است که افراد مبتلا به میگرن بیشتر در معرض خطر ابتلا به افسردگی هستند و بالعکس. در واقع تخمین زده می شود که 30 تا 40 درصد افراد مبتلا به میگرن از افسردگی نیز رنج می برند.

دلایل مختلفی برای این ارتباط وجود دارد. یکی این نظریه وجود دارد که میگرن و افسردگی با عدم تعادل در سطوح انتقال دهنده های عصبی در مغز مرتبط هستند. انتقال دهنده های عصبی مواد شیمیایی هستند که به سلول های عصبی اجازه می دهند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. عدم تعادل در سطوح این مواد شیمیایی می تواند منجر به علائم هر دو بیماری شود.

عامل دیگری که ممکن است در این رابطه نقش داشته باشد التهاب است. التهاب مزمن هم با میگرن و هم با افسردگی مرتبط است. التهاب می تواند منجر به آسیب سلول های عصبی و اختلال در عملکرد مغز شود.

مدیریت میگرن و افسردگی:

خوشبختانه درمان های موثری هم برای میگرن و هم برای افسردگی وجود دارد. درمان میگرن ممکن است شامل داروها، تغییر شیوه زندگی و درمان های جایگزین باشد. درمان افسردگی ممکن است شامل داروها، درمان و تغییرات سبک زندگی نیز باشد.

در برخی موارد، ممکن است لازم باشد از ترکیبی از درمان ها برای مدیریت هر دو بیماری استفاده شود. اگر هم میگرن و هم افسردگی دارید، مهم است که با پزشک خود در مورد بهترین گزینه های درمانی برای خود صحبت کنید.

نکات مهم:

اگر میگرن دارید، از نظر افسردگی نیز غربالگری شوید.

اگر افسردگی دارید، برای میگرن نیز غربالگری شوید.

با پزشک خود در مورد بهترین گزینه های درمانی برای شما صحبت کنید.

به دنبال گروه های حمایتی برای افراد مبتلا به میگرن و افسردگی باشید.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا