دانستنی ها

میگرن مداوم ممکن است نشانه بیماری دیگری باشد

بعدی- میگرن می تواند به خودی خود جدی باشد یا همچنین می تواند نشانه یک بیماری جدی دیگر باشد.

به گزارش فرارو به نقل از دیلی میل، محققان هلندی دریافتند که درد میگرن در زنان با فشار خون بالا مرتبط است و افراد مبتلا به فشار خون بالا حداقل 16 درصد بیشتر در معرض ابتلا به میگرن هستند. تیم تحقیقاتی معتقد است که میگرن و فشار خون بالا ممکن است مرتبط باشند زیرا فشار خون بالا می تواند جریان خون را در رگ های خونی کوچک کاهش دهد. این می تواند اکسیژن رسانی به سلول های مغز را کاهش دهد و باعث حمله میگرن شود.

فشار خون بالا همچنین با بسیاری از بیماری های دیگر، از جمله سکته مغزی و حمله قلبی مرتبط است. زیرا فشار خون بالا می تواند خطر لخته شدن خون در مغز را افزایش دهد و به رگ های خونی آسیب برساند. دقیقاً مشخص نیست که چه چیزی باعث میگرن می شود، اما فشار خون بالا یکی از عوامل اصلی فرض می شود. محققان گفتند که نتایج آنها نشان نمی دهد که همه افراد مبتلا به فشار خون بالا به میگرن مبتلا می شوند، فقط افرادی که فشار خون بالا دارند به میگرن مبتلا می شوند. یکی این یکی از عوامل احتمالی آن است. گروه ویژه خدمات پیشگیرانه ایالات متحده توصیه می کند که افراد بالای 40 سال حداقل سالی یک بار فشار خون خود را چک کنند.

پس از تعدیل عوامل خطر مانند فعالیت بدنی و سطح تحصیلات، محققان دریافتند شرکت کنندگان زن با فشار خون دیاستولیک بالاتر بیشتر در معرض ابتلا به میگرن بودند. فشار خون دیاستولیک پایین تر از دو عدد فشار خون است و نشان دهنده فشار در شریان ها بین هر ضربان قلب است. فشار خون سیستولیک بالاترین عدد است و فشار موجود در شریان ها را در طول ضربان نشان می دهد. فشار خون سالم برای بیشتر بزرگسالان حدود 80120 میلی متر جیوه است.

محققان رابطه مشابهی بین میگرن و فشار خون بالا در مردان پیدا نکردند. البته محققان این مطالعه دریافتند که تعداد کمی از مردان در این مطالعه مورد آزمایش قرار گرفتند. دکتر فارماکولوژیست که این تحقیق را رهبری کرد. Antoinette Massen van den Brink می گوید: “تحقیقات قبلی نشان داده بود که میگرن با خطر بیشتر مشکلات قلبی عروقی مانند سکته مغزی، بیماری های قلبی و حمله قلبی مرتبط است، اما اطلاعات کمی در مورد اینکه چرا این اتفاق افتاده است، عوامل خطر شناخته شده برای بیماری های قلبی عروقی را بررسی کرده است.” و دریافتند که تنها شرکت کنندگان زن با فشار خون دیاستولیک بالاتر، احتمال ابتلا به میگرن را افزایش می دهند.

این تیم تحقیقاتی همچنین چگونگی ارتباط سیگار و دیابت با میگرن را بررسی کردند. محققان دریافتند که افراد سیگاری 28 درصد کمتر به میگرن مبتلا می شوند و دیابتی ها 26 درصد کمتر به میگرن مبتلا می شوند. دکتر ماسن گفت: «این نتایج باید با احتیاط تفسیر شوند، زیرا ثابت نمی‌کنند که سیگار کشیدن خطر میگرن را کاهش می‌دهد.

برعکس، سیگار می‌تواند باعث حملات میگرنی شود، بنابراین افراد مبتلا به میگرن کمتر احتمال دارد سیگار بکشند. تحقیقات قبلی نشان داده است که نیکوتین موجود در سیگار ممکن است اثر ضد درد یا کاهش درد داشته باشد. بیماران دیابتی همچنین می توانند از داروهای کاهش دهنده فشار خون استفاده کنند که خطر ابتلا به میگرن را کاهش می دهد. سیگار و دیابت تغییر اندازه رگ های خونی کوچک را محدود می کند، جریان خون را کاهش می دهد و خطر میگرن را افزایش می دهد.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا