اخبار روز

میوه ها و مواد غذایی برای سکته مغزی را بشناسید!

شریان ها نقش مهمی در تامین اکسیژن و مواد مغذی به تمام اندام ها، بافت ها و سلول های بدن ما دارند. بنابراین، مهم است که آنها انعطاف پذیر و بدون تجمع پلاک باشند. عدم حفظ جریان خون طبیعی و سالم می تواند منجر به بیماری قلبی، حمله قلبی و سکته شود.

به گزارش اطلاعات آنلاین ورزش منظم یکی این یکی از راه‌هایی است که می‌توان این رگ‌ها را در بهترین شکل نگه داشت. اما آیا می دانستید غذاهای خاصی وجود دارند که می توانند به نازک شدن رگ ها و کاهش خطر تنگی و محدود شدن جریان خون کمک کنند؟

این غذاها به شرح زیر است:

ماهی های چرب یا روغنی، از جمله سالمون، آنچوی، ساردین و شاه ماهی، سرشار از مواد مغذی ضروری و منبع قوی از چربی های امگا 3 هستند. این چربی های قدرتمند و ضد التهابی ممکن است به کاهش خطر واسکولیت و تصلب شرایین که ضخیم شدن یا سخت شدن شریان ها است کمک کند.

توت ها، از جمله توت فرنگی و زغال اخته، میوه هایی هستند که فواید قابل توجهی برای سلامتی دارند. توت ها سرشار از فیبر، ویتامین ها، مواد معدنی و مواد گیاهی هستند و برای سلامت عروق معجزه می کنند.

خانواده مرکبات تند پر از لذیذ است. آنها حاوی ترکیبات پلی فنلی به نام فلاونوئیدها هستند که خواص آنتی اکسیدانی قوی دارند. مرکبات کم قند مانند گریپ فروت باید انتخاب شود.

لیمو با آب: فلاونوئیدهای مرکبات می توانند التهاب را کاهش داده و از اکسیداسیون کلسترول LDL توسط رادیکال های آزاد در بدن جلوگیری کنند.

هر کسی که به طور منظم از رژیم غذایی مدیترانه ای پیروی کند، از فواید شگفت انگیز روغن زیتون برای سلامتی آگاه خواهد بود. آووکادو حاوی مقداری چربی اشباع شده است. اما فواید سلامتی این میوه خوشمزه بسیار بیشتر از مضرات آن است، به خصوص به دلیل اینکه سرشار از اسیدهای چرب تک غیراشباع است که سطح قند خون را تثبیت می کند و سطح کلسترول را بهینه می کند.

گوجه فرنگی و فرآورده های گوجه فرنگی از دیرباز به حفظ سلامت مردم کمک کرده اند. آنها منبع قابل توجهی از رنگدانه کاروتنوئیدی لیکوپن هستند که با افزایش سطح کلسترول HDL و کاهش التهاب مرتبط است – دو مزیت اصلی در مبارزه با پیشرفت آترواسکلروز.

خانواده حبوبات این شامل لوبیا، نخود، عدس، سویا و نخود است. آنها سرشار از فیبر هستند و به دلیل فواید سلامت قلب و عروق شناخته شده اند.

سبزیجات آلیوم: به آنها پیاز، سیر، تره، پیازچه و پیازچه می گویند. این سبزیجات ترد و خوش طعم، همگی سرشار از ترکیبات ارگانوسولفور هستند، که دانشمندان معتقدند ممکن است به جلوگیری از التهاب رگ های خونی، جلوگیری از تجمع پلاکت ها در خون و افزایش دسترسی به اکسید نیتریک – که همگی دشمنان آترواسکلروز هستند، کمک کنند.

مانند خانواده آلیوم، گیاهان چلیپایی که شامل کلم بروکلی، کلم و گل کلم هستند، حاوی ترکیبات ارگانوسولفور هستند. اسفناج این یک منبع عالی از نیترات‌های رژیمی است که از رگ‌ها و عروق خونی انعطاف‌پذیر و با جریان آزاد پشتیبانی می‌کند.

در حال ضبط آجیل مدتهاست که رژیم غذایی با بهبود سلامت قلب مرتبط است. آجیل و دانه ها منابع عالی پروتئین، فیبر، چربی های سالم، ویتامین ها و مواد معدنی هستند. اما آیا می‌دانستید که گردو حاوی بالاترین میزان اسیدهای چرب گیاهی امگا 3 است که برای قلب مفید است؟

ادویه جات ترشی جات آنها نه تنها به دنیای آشپزی ما رنگ و طعم می دهند، بلکه منابع عالی ترکیبات مفیدی هستند که می توانند برای سیستم قلبی عروقی مفید باشند. گفته می شود ادویه هایی مانند دارچین، زنجبیل و زردچوبه که دارای خواص ضد التهابی هستند به از بین بردن رادیکال های آزاد، بهبود سطح چربی خون و کاهش تجمع پلاکت ها کمک می کنند.

چای سبز از برگ های گیاه کاملیا سیننسیس ساخته شده است که خواص آن شامل ترکیبات پلی فنولی به نام کاتچین است که دارای اثرات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی قوی است و می تواند به بدن کمک کند تا از شر مولکول های چسبنده سلول های عروقی که نقش مهمی در یبوست دارند خلاص شود. از شریان ها برای از بین بردن آنها است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا