اخبار خودرو

مینی کوپر 5 درب معرفی شد ؛ هاچبکی خوش استیل و متفاوت با شتاب 6.8 ثانیه

مینی کوپر 5 درب معرفی شد ؛ هاچبکی خوش استیل و متفاوت با شتاب 6.8 ثانیه

مینی کوپر جدید سال گذشته در معرض دید عموم قرار گرفت. این هاچ بک جذاب بریتانیایی ابتدا در نسخه تمام برقی و به تازگی در نسخه بنزینی معرفی شد. حال نوبت به ارائه نسخه 5 در از این نسل رسیده تا خانواده کوپر را تکمیل کنیم.

همانطور که انتظار می رفت، این نسخه از مینی کوپر ابعاد بزرگ تری دارد و نسبت به نسخه های سه در، کاربردی تر است. این نسخه با دو موتور روانه بازار خواهد شد که مدل پایه کوپر C نیروی خود را از یک موتور 1.5 لیتری 3 سیلندر می گیرد. این موتور توربوشارژر قادر به تولید 154 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن متر گشتاور است. اما کوپر S به یک موتور 2 لیتری چهار سیلندر مجهز شده است. این موتور توربوشارژ می تواند 201 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور داشته باشد.

از نظر مشخصات موتور، نسخه کوپر 5 درب تفاوتی با نسخه 3 در ندارد. اما به دلیل تفاوت وزن، نسخه 5 در طبیعتا کمی کندتر است و بسته به مدل، 0 تا 100 را در 8 و 6.8 ثانیه طی می کند.

از نظر ابعاد، فاصله بین دو محور مینی کوپر پنج در نسبت به نسخه سه در، 2.8 اینچ و طول بدنه آن 7 اینچ افزایش یافته است. این نسخه 923 لیتر فضا برای حمل لوازم جانبی مختلف در صورت خواباندن صندلی های ردیف عقب ارائه می دهد. این رقم برای نسخه سه در معادل 798 لیتر است.

مینی کوپر 5 در معرفی شد. یک هاچ بک زیبا و متفاوت با شتاب 6.8 ثانیه
مینی کوپر 5 درب معرفی شد ؛ هاچبکی خوش استیل و متفاوت با شتاب 6.8 ثانیه

از نظر طراحی تفاوت قابل توجهی بین این دو نسخه وجود ندارد. در داخل کابین، همان صفحه گرد 9.4 اینچی اطلاعات مختلفی را در اختیار راننده قرار می دهد. این صفحه نمایش قابل تنظیم است و راننده می تواند از پس زمینه های مختلف استفاده کند. مینی کوپر از 4 دوربین و 12 حسگر اولتراسونیک بهره می برد و به راننده کمک می کند کنترل بیشتری بر محیط اطراف خود در فضاهای محدود داشته باشد. هنوز از قیمت و زمان تحویل اطلاعاتی در دست نیست.

منبع:آخرخودرو

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا