اخبار روز سینما

مینو پادایی هنرمند موسیقی درگذشت







به گزارش بازتاب آنلاین آنلاین، مینو پادا به دنیا آمد اردیبهشت ماه در سال 1337 در سن 10 سالگی وارد هنرستان موسیقی ملی شد و ویولن را به عنوان ساز تخصصی خود انتخاب کرد. تحصیلات موسیقی خود را زیر نظر پروفسور جوژ مارتیروسیان آغاز کرد و همچنین سازهای پیانو و تمبک را از سال اول دبیرستان آموخت.

پس از فارغ التحصیلی از هنرستان، وارد دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران شد و تحصیلات خود را ادامه داد. از 16 سالگی در ارکستر فرهنگ و هنر، ارکستر زنان و گروه تمبک این وزارتخانه به سرپرستی استاد محمد اسماعیل شرکت کرد، اجراهای زیادی در اکثر شهرهای ایران داشت. در این زمان تدریس ویولن و کمانچه را نیز در مرکز حفظ و پخش موسیقی (صدا و سیما) آغاز کرد و این همکاری تا پایان مرکز ادامه داشت.

این هنرمند پس از انقلاب اسلامی نیز در چندین گروه و آثار صوتی فعالیت داشت و کنسرت های داخلی و خارجی برگزار کرد. وی اخیراً عمدتاً به عنوان مدرس در دانشکده موسیقی پودمانی و بنیاد رودکی و همچنین در دوره‌های آزاد معتبر مشغول به کار بوده است.

مراسم تشییع پیکر مرحوم مینو پافده روز جمعه 27 خردادماه ساعت 10 صبح از قطعه هنرمندان بهشت ​​زهرا (س) تهران برگزار می شود.




آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا