اخبار روز

وام فوری 4 میلیارد تومانی به سربازان ماهر!/ جزئیات این خبر مهم

جانشین تیپ ۲۳۰ متحرک شهید متاجی ارتش گرگان توضیحاتی درباره شرایط پرداخت وام ۴ میلیاردی به سربازان ماهر ارائه کرد.

وام فوری یک مجموعه وام‌های قرض‌الحسنه و تسهیلات بانکی است که جذابیت بسیاری دارد. افرادی که مشاغل خود را دارند، جوانانی که می‌خواهند تحولی در زندگی شغلی و تحصیلی خود ایجاد کنند، کارآفرینان، مسکن‌جویان و همه کسانی که به نیت بهبود شرایط خود اقدام می‌کنند، می‌توانند از وام فوری بانک به عنوان یک منبع کمک مالی بهره‌مند شوند. وام فوری به وجود آن دسته از افراد کمک می‌کند که برای پرداخت نیازهای اساسی خود به مبلغ قابل توجهی نقدی نیاز دارند. به این دلیل که نقدینگی یکی از نیازهای اساسی جامعه است، استفاده از وام فوری و تسهیلات بانکی برای هر پروژه‌ای تشویق (وادار) می‌کند. در ادامه به آخرین اخبار و وضعیت وام فوری می‌پردازیم.

جانشین تیپ 230 متحرک شهید متاجی ارتش گرگان شرایط پرداخت وام 4 میلیاردی به سربازان واجد شرایط را تشریح کرد.

سرهنگ حمید حیدری قبل از ظهر چهارشنبه 18 مرداد 1402 در بازدید از دفتر یک خبرگزاری معروف در گلستان، ضمن تبریک روز خبرنگار و اشاره به اینکه حفاظت از مرزهای جمهوری اسلامی ایران وظیفه ای است که بر عهده ما گذاشته شده است. وی افزود: خبرنگاران زبان بیان جامعه و پل ارتباطی مردم و مسئولان هستند و دغدغه ها و نیازهای مردم را به گوش مسئولان و دستاوردهای نظام و عملکرد مسئولان می رسانند.

با بیان اینکه جهاد دانشگاهی تا به امروز در حوزه تولید علم و دانش جهادی فعالیت کرده و دستاوردهای چشمگیری داشته است، می‌افزاید: تمامی پیشرفت‌ها و دستاوردهای امروز خود را به تلاشگران عرصه علم و دانش و به ویژه فعالیت‌های جهادی نیروهای دلسوز نظام تقدیم می‌کنیم؛ جهاد دانشگاهی، نمونه بارزی از آن است.

جانشین تیپ ۲۳۰ متحرک هجومی شهید اسدالله متاجی گرگان تأکید می‌کند که وظیفه نیروهای مسلح دفاع از تمامیت و ارزش‌های جمهوری اسلامی ایران است. او اضافه می‌کند: در این دورانی که کشور در امنیت کامل قرار دارد و در جنگ به سر نمی‌بریم، جهاد ما در حوزه اشتغالزایی برای جوانان جامعه است.

شرایط دریافت وام 4 میلیاردی سربازان

این مسئول با تاکید بر اینکه سربازان باید مهارتی را کسب کرده باشند که در کارت پایان خدمت درج شده است، گفت: همه سربازان باید یک هنر و مهارت را بیاموزند و گواهینامه آن مهارت را دریافت کنند.

وی خاطرنشان می کند: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب، سربازان باید از ابتدای خدمت تا پایان خدمت به گونه ای آموزش ببینند که دغدغه کار و اشتغال نداشته باشند. در دوران سربازی می توانند برای این خدمت به بانک ها مراجعه کرده و بسته به نوع فعالیت خود از 100 میلیون تا 4 میلیارد تومان کمک هزینه اشتغال زایی دریافت کنند.

وی با بیان اینکه تیپ ۲۳۰ متحرک هجومی شهید اسدالله نادران گرگان در استان گلستان با اقدامات متعددی به خدمت‌رسانی به مناطق محروم و دور افتاده پرداخته است، افزود: نیروهای ارتش استان گلستان اقداماتی همچون تعمیر و بهسازی خانه‌های محرومان، حمل و نقل دام‌ها و اهدای بسته‌های معیشتی به محرومان را به عنوان یک پشتیبانی موثر انجام می‌دهند.

به نقل از رده، وام ۲۰۰ میلیون تومانی حامی کارت به آن دسته از متقاضیان اعطا می‌شود که تاکنون از این تسهیلات بهره نبرده‌اند و علاقه‌مند به خرید کالاها و محصولات مورد نیاز خود از فروشگاه‌های معتبری که با بانک ملت قرارداد دارند، هستند. این وام به صورت عقد مرابحه ارائه می‌شود و به صورت کارت به متقاضیان تحویل داده می‌شود. بانک ملت اعلام کرده است که متقاضیان پس از دریافت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی باید در طول ماه برای خرید کالاهای خود پرداخت کنند و در صورت برطرف کردن بدهی پس از دریافت صورتحساب، می‌توانند به صورت مستمر و ماهانه از اعتبار کارت خود در طول سال استفاده کنند.

برای متقاضیان این تسهیلات باید سه حامی رسمی داشته باشند. نرخ سود این وام بسته به مدت بازپرداخت و به نقل از بانک ملت بین هفت تا 18 درصد است. حداکثر مدت بازپرداخت این تسهیلات 60 ماه است.

مبلغ هر قسط بسته به مبلغ وام، حداکثر نرخ سود و مدت بازپرداخت 5 میلیون و 78 هزار و 685 تومان است. سود کل تسهیلات 104 میلیون و 721 هزار و 129 تومان و کل مبلغ وام و سود آن 306 میلیون و 801 هزار و 129 تومان خواهد بود./کاماپرس

بانک مرکزی در یادداشتی خطاب به مدیران 9 بانک با استناد به شکایات مردمی واصله و نتیجه بررسی های میدانی انجام شده در این بانک تاکید کرد: بانک های عامل تسهیلات پرداخت وام ازدواج و فرزندان را تسهیل کنند. و نباید از متقاضیان دریافت این تسهیلات درخواست ضمانت خارج از حدود قانون کنند.

وام قرض الحسنه یکی از انواع وام های بانکی است. این نوع وام در واقع یک قرارداد بین بانک و وام گیرنده است. طبق شرایط و ضوابط، مبلغی به عنوان وام به فرد اعطا می شود. طبق قرارداد، وام گیرنده باید مبلغ وام را بازپرداخت کند. بانک های مختلف به سپرده گذاران خود اعتبار می دهند. سقف تسهیلات قرض الحسنه برای متقاضیان و میزان کارمزد آن هر ساله توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تعیین می شود. همانطور که از نام آن پیداست، نرخ کارمزد وام قرض الحسنه پایین است. به طور کلی، هزینه راه اندازی از صفر تا چهار درصد است که به مشتریان صورتحساب می شود.

در این ابلاغیه که امروز به شماره 114737/02 صادر و به مدیران عامل بانک های ملت، صادرات ایران، رفاه کارگران، گردشگری، اقتصاد نوین، بانک شهر، ایران زمین، پاسارگاد و سامان ارسال شد؛ آمدن:

به موجب نامه های شماره 451/02 مورخ 01/05/1402 و 450/02 مورخ 01/05/1402 در خصوص پرداخت تسهیلات وام ازدواج و فرزند به موجب بند (1) بند (ب) تبصره 16 ق. قانون بودجه سال 1402 کل کشور . مسئولیت حسن اجرای تسهیلات اعتباری ازدواج و فرزند بر عهده بانک مرکزی، بانک ها و موسسات اعتباری، کلیه مدیران و کارکنان مرتبط می باشد. بر اساس مفاد بند قانونی فوق، پرداخت این تسهیلات تضمینی تخلف فراتر از حدود قانونی تلقی شده و قابل پیگرد قانونی است.

همچنین، با توجه به بند (۶) از بسته نظارتی-اعتباری که در نامه شماره ۶۱۷۹۰/۰۲ مورخ ۲۰/۰۳/۱۴۰۲ به بانک ابلاغ شده است، مقرر شده است که “با توجه به تأکید بر تضامین در بند (ب) تبصره (۱۶) قانون بودجه سال جاری، بانک عامل موظف است نظارت دقیق بر دریافت این تضامین را انجام دهد و براساس تأکیدات بانک، تسهیلات مربوطه را فراهم نماید.”

لیکن بر اساس شکایت‌ها و تماس‌های مکرر متقاضیان با سامانه ارتباطات مردمی و اداره رسیدگی به شکایات بانک مرکزی، مشخص شده است که پس از تعیین شعبه و مراجعه متقاضیان به آن شعبه، مسئولین مربوطه برای تأمین رکن ضامن، اقداماتی انجام می‌دهند که فراتر از قوانین و بخشنامه‌های مربوط به این بانک است. این اقدامات شامل درخواست ارائه بیش از یک ضامن، گواهی اشتغال به کار متقاضیان و سایر موارد می‌شود که توسط بانک در بررسی‌های میدانی تایید شده است.

بنابراین، با توجه به مسئولیت مستقیم مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره بانک، وظیفه آن بانک است که با رعایت مقررات، ضوابط و بخشنامه‌های ابلاغ شده و با توجه به مفاد بسته نظارتی-اعتباری، در برخورد با مدیران شعبه‌های خلافکار، اقدامات لازم را انجام دهد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا