اخبار روز

سهامداران این هشدار پلیس را جدی بگیرند!مواظب کلاهبرداران باشید!/جزئیات

تعدادی از افراد در سال 2005 موفق به دریافت سهام نشدند. مابقی سهام شامل افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد، موسسات خیریه و سه دهم درآمد امسال صاحب سهام خواهند شد. سود سهام عدالت 1400 در سال جاری دو برابر شد و سود سهام فاز اول به سهامداران پرداخت شد و فاز دوم پایان یافت. اسفند نزد صاحبان سپرده شد سهام عدالت می توانید از بانک ها وام های کوچک بدون وثیقه بگیرید

سرهنگ رسول جلیلیان با اعلام این خبر گفت: در پی ارجاع یک فقره کلاهبرداری اینترنتی به پلیس فتای مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب یکی از شهروندان، تحقیقات ویژه ماموران پلیس فتای در این خصوص آغاز شد.

وی افزود: پس از بررسی های کارشناسی مشخص شد مالباخته از طریق پیام رسان واتس اپ وارد لینک آلوده مربوط به ثبت سهام شده، بدافزاری بر روی تلفن همراه خود نصب کرده و مشخصات بانکی این فرد را فاش کرده است.

رئیس پلیس فتای استان البرز افزود: اقدامات فنی و پلیسی بلافاصله برای شناسایی مظنون پرونده انجام شد و در مدت کوتاهی مخفیگاه مجرم سایبری در منطقه مهرشهر کرج شناسایی و با هماهنگی های انجام شده این فرد دستگیر شد.

این افسر پلیس تصریح کرد: تاکنون هشت نفر از مالباختگان این پرونده در سراسر کشور شناسایی شده و تلاش برای کشف کلاهبرداری احتمالی اینترنتی ادامه دارد.

جلیلیان در پایان با بیان اینکه ارزش کلاهبرداری های متهمان دو میلیارد ریال برآورد شده است، خاطرنشان کرد: همچنین به کاربران اینترنتی توصیه می کنیم از دسترسی به لینک های افراد ناشناس خودداری کنند.

روز یکشنبه پانزدهم مرداد 1402 نمایه ساز اصلی تالار شیشه ای رشد جزئی 6 هزار و 993 واحدی را به ثبت رساندند که 0.34 درصد از این ارتفاع شاخص است. بر این اساس شاخص کل در پایان دو میلیون و 40 هزار واحد بود و کانال دو میلیون واحدی را که روز گذشته خارج کرده بود حفظ کرد.

اما شاخص هم‌وزن که نماینده‌ میانگین عملکرد سهام کوچک و متوسط بازار است، گویای شرایطمنفی این دسته از نماد‌های نقشه بازار بود. نماگر هم‌وزن با افت 0.11 درصدی بخش کوچکی از رشد روز گذشته خود را پس گرفت.

بر خلاف شاخص کل، سهام امروز با حرکت و روند منفی مواجه شد. ارزش سهام 532 هزار تومانی با افت 0.18 درصدی به 15 میلیون و 901 هزار تومان رسید.

ارزش روز یک میلیون تومان سهم با اندکی افت 53 تومانی به 29 میلیون و 876 هزار تومان رسید.

اما سهامی که در سال‌های اخیر به بسیاری از ایرانیان واگذار شده، در واقع سهام برخی شرکت‌های دولتی در بورس بوده است و انتخاب نحوه مدیریت این سهام به دو صورت مستقیم و غیرمستقیم (از طریق شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی) بوده است. در دسترس افراد است.

با تصمیم دولت سهام رایگان برای نوزادان متولد ۱۴۰۱ و در آینده ۱۴۰۰ و ۱۴۰۲ در قالب صندوق‌های سهامی ETF است که تا ۲۴ سال امکان فروش آن نیست، مزیت صندوق ETF نسبت به سهام مستقیم مانند سهام عدالت در این است که صندوق‌های ETF طی ۲۴ سال سرمایه نوزادان را در بازار‌سرمایه به جریان می‌اندازد و بازدهی قابل توجهی کسب خواهد کرد.

برای اطلاع کامل از مراحل ثبت نام و شرایط دریافت سهام رایگان متولدین سومین ماه سال 1401 این لینک را دنبال کنید. همچنین یک آموزش تصویری در مورد نحوه ثبت نام دریافت خواهید کرد. اما کدام صندوق سهام ETF بهترین گزینه است؟

انتخاب صندوق سهام ETF به والدین نوزادان آنها بستگی دارد. والدین می توانند 3 صندوق از 35 صندوق موجود در سیستم خدمات دولتی را انتخاب کنند. مهمترین معیار برای انتخاب این صندوق ها می تواند کارایی و رشد بلندمدت قیمت آنها باشد. بر اساس عملکرد گذشته، دو صندوق سرمایه گذاری زیر به عنوان گزینه های سرمایه گذاری بلندمدت خوب پیش بینی می شود:

صندوق سرو: همانطور که قبلاً اشاره شد، این صندوق یکی از صندوق های برتر بورس ایران است و ارزش آن طی چهار سال 12 برابر شده است. این صندوق همچنین دارایی های یک میلیون و 400 هزار میلیارد تومانی را مدیریت می کند. این صندوق توسط مشاور سرمایه گذاری ترنج که بزرگترین شرکت مشاوره سرمایه گذاری در ایران می باشد مدیریت می شود که دارای 8 نوع صندوق مختلف سهامی، مختلط، اوراق قرضه و … می باشد.

صندوق انار: این صندوق از نظر بازدهی نیز یکی از بهترین صندوق های بورسی است. این صندوق در سال گذشته حدود 68 درصد بازدهی داشته و این صندوق 1401 بالاترین بازدهی را در بین ETF سهام دارد.

والدین فرزندان می توانند به صورت مستقل در صندوق های بورسی برای فرزندان خود سرمایه گذاری کنند، والدین می توانند از طریق سامانه های معاملاتی کارگزاری با دریافت کد بورسی برای فرزندان خود، واحدهای صندوق سرو و انار را خریداری کنند.

به گزارش تجارت نیوز،به نقل از پی ام آپ نماینده ناظر مجلس در هیات رئیسه بورس درباره برگزاری سهام سرمایه توسط مجامع استانی گفت: بر اساس قانون تجارت، شرکت های سرمایه گذاری استانی نیز قانون تجارت را رعایت کرده و مجمع را برگزار می کنند. در مرحله اول حضور حداقل 50 درصد به علاوه یک نفر به رسمیت شناخته شده توسط سهامداران و در صورت عدم تحقق این حد قانونی در مرحله اول در مرحله دوم با هر تعداد سهامدار طبق مجمع قانون تجارت شناسایی می شود. .

وی در خصوص اینکه مجامع شرکت سرمایه گذاری استانی به صورت حضوری یا الکترونیکی برگزار می شود، گفت: طبق قانون تجارت در مرحله اول جلسات باید حضوری برگزار شود و در صورت به حد نصاب نرسیدن مجمع در مرحله دوم از زمانی که مجامع شرکت ها با هر تعداد رسمی می شود. ، باید برگزار شود و در این مجمع تصمیم بگیرند که انتخابات هیئت مدیره شرکت های سرمایه گذاری استانی به صورت حضوری و الکترونیکی برگزار شود، زیرا در قانون تجارت پیش بینی شده است که جلسه حضوری تشکیل شود و قانون تجارت اصلاح شود. مجمع دوم باید قطعا تصمیم بگیرد که مجمع به صورت ترکیبی از رویداد حضوری و اجرای الکترونیکی برگزار شود.

علیزاده درباره شرکت های هلدینگ شهرستانی نیز گفت: طبق اساسنامه، افراد شهرستان ها می توانند خودشان در جلسات حضور یابند یا وکیل دیگری را که در سامانه سجام ثبت نام کرده اند، انتخاب کنند و یا وکیلی را انتخاب کنند که باید آن را در اختیار وی قرار دهد و عمل کند. چگونه از حق رای خود استفاده می کنید

عضو ناظر مجلس شورای عالی بورس همچنین گفت: در صورت اجرای قانون تجارت، جلسات شرکت های سهامی استانی مانند سال 99 با تعداد کمی از جمعیت استان برگزار می شود، چه مغایرت داشته باشد و چه نباشد. سیاست مشارکت مردم در سرنوشت سهام. وی گفت: بر اساس قانون تجارت، در صورت عدم حصول حد نصاب 50 درصد به اضافه یک نفر در دور اول جلسه، مجمع در دور دوم تشکیل و دور دوم با هر تعداد که تمام شود، رسمیت می یابد. از شرکت های سهامی استانی و تعاونی های شهرداری و مرکز سرمایه دعوت به عمل می آید و مقرر می گردد سازمان بورس و مرکز سرمایه گذاری شرکت سهامی استان تمام تلاش خود را برای حضور حداکثری در محل جلسات شرکتی برگزار کنند.

علیزاده همچنین گفت: برگزاری مجمع الکترونیکی مستلزم تصویب مجمع و اصلاح اساسنامه شرکت های سرمایه گذاری استانی است تا در مجمع دوم به تصویب برسد که با هر عددی که باشد رسمیت می یابد.

وی با بیان اینکه اگر از جمعیت 450 هزار نفری یک استان به عنوان مثال هفت نفر در مجمع دوم حاضر شوند، این افراد می توانند به صورت قانونی نماینده سهامداران استان باشند، گفت: در حال حاضر قانون تجارت می گوید که اگر مجمع اول به نصف برسد.  علاوه بر این، در صورت عدم حضور یک نفر، جلسه دوم برای هر تعداد از افرادی که می توانند در مورد نحوه برگزاری جلسه که می تواند هم حضوری و هم الکترونیکی باشد، رسمیت می یابد. سازمان بورس و انجمن صنفی شرکت های سرمایه گذاری استانی وظیفه فرهنگ سازی و اطلاع رسانی را دارند تا بیشترین مشارکت سهم ممکن در مجامع استانی وجود داشته باشد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا