میشل هانکه دیگر فیلم نمی‌سازد/ «پایان خوش» برای بازنشستگی

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، میشل هانکه تهیه کننده فیلم های مطرحی چون «پنهان»، «معلم پیانو»، «احمقانه بازی» و «عشق» پس از ساخت «پایان خوش» در سال 2017 دیگر فیلمی نساخته است. گفت که او که تابستان امسال 82 ساله شد، روی هیچ پروژه دیگری کار نمی کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به گزارش World of Reel، ایزابل هوپر، هنرپیشه سرشناس فرانسوی، که در کنار تیری فرمود، رئیس جشنواره کن، در یک مسترکلاس در جشنواره فیلم لومیر شرکت کرد، به نظر می رسد هانکه از ساختن فیلم دست کشیده است.

هوپر در این جلسه به سوال فرمو مبنی بر اینکه فکر می کنید بتوانید هانکه را از بازنشستگی خارج کنید پاسخ داد؟ پاسخ داد: مطمئن نیستم.

ایزابل هوپر در 4 فیلم هانکه از جمله «معلم پیانو»، «زمان گرگ»، «عشق» و «پایان خوش» بازی کرد و هنوز هم به طور مرتب با این فیلمساز صحبت می کند و اخیراً او را برای فیلم دیگری تحت فشار قرار داده است. ساختن

او گفت: شما نمی توانید کاری کنید که میشل هانکه نمی خواهد انجام دهد. بدیهی است که او 6 سال است که فیلمی بازی نکرده است و نمی دانم که آیا او دوباره کار خواهد کرد یا خیر. او دوران سختی را بعد از کووید سپری کرد و اکنون در وضعیت خوبی به سر می برد. فقط می توانم آرزو کنم که دوباره کار کند.

سبک هانکه هنوز در سینمای امروز مورد احترام است و هر ساله فیلم های بی شماری ساخته می شود که با سینمای سخت گیر هانکه مقایسه می شود. فیلم‌های تأثیرگذار او با نهایت بدبینانه و رئالیسم صحنه‌ای به سراغ ما می‌آیند و علیرغم مضمون بیمارگونه‌شان، همیشه مملو از کنایه هستند تا به مخاطب یادآوری کنند آنچه تماشا می‌کنند یک اثر سینمایی است.

سال گذشته موزه فیلم اتریش تولد هانکه را با نقد و بررسی فیلم های او جشن گرفت و آنجا بود که مشخص شد سریال انگلیسی «کتاب کلوین» که او قصد ساخت آن را داشت لغو شد. «کتاب کلوین» قرار بود یک مینی سریال 9 قسمتی به زبان انگلیسی باشد و کاملاً رو به جلو بود و بیشتر هزینه ساخت آن را خودش تأمین کرده بود، اما دلیل کنار گذاشتن آن مشخص نبود و فقط می تواند باشد کرونا گفت که باعث تاخیر در ساخت آن شده است.

پایان خوش، که شاید آخرین فیلم هانکه باشد، ثابت کرد که او می تواند منتقدان را گیج کند. این فیلم مملو از لحظات تاریک کمیک بود که برای فیلمساز اتریشی که به خاطر درام های سنگین و تاریک شناخته می شود نادر بود، و با این حال این یک قطعه حرفه ای کامل بود که به نظر می رسید نقدی بر تمام موضوعاتی باشد که او در کارنامه درخشان خود به آن پرداخته است. پرداخت شده است.

هانکه جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی زبان را برای «عشق» و 2 نخل طلایی کن برای «روبان سفید» و «عشق» و بسیاری جوایز معتبر جهانی دیگر دارد.

۲۴۵۲۴۵

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما