اخبار روز

میانگین ساعات کار در کشورهای مختلف چقدر است؟ (+ نمودار)

آیا احساس کار بیش از حد می کنید؟ کنجکاو هستید که مردم در کشورهای دیگر چقدر درآمد دارند؟ نمودار زیر رتبه‌بندی میانگین ساعات کار سالانه در کشورهای عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) را تا سال ۲۰۲۳ نشان می‌دهد.

بر اساس گزارش روزیاتو، در این کشورها بین طولانی ترین و کوتاه ترین ساعت کاری که ۸۶۴ ساعت (۳۶ روز) است، تفاوت زیادی وجود دارد.

توجه داشته باشید که این داده ها بر اساس میانگین تعداد کارمندان در هر کشور است، به این معنی که شامل کارمندان تمام وقت و پاره وقت می شود.

میانگین ساعات کار؛ داده ها و نکات کلیدی

همه ارقام مربوط به سازمان همکاری و توسعه اقتصادی است، یک سازمان بین المللی که سیاست هایی را برای بهبود رفاه اقتصادی و اجتماعی ترویج می کند. این کشور دارای 38 کشور عضو است، اگرچه در حال حاضر اطلاعات برای همه آنها در دسترس است نبود.

میانگین ساعات کار در کشورهای مختلف چقدر است؟ (+ نمودار)
میانگین ساعات کار در کشورهای مختلف چقدر است؟ (+ نمودار)

میانگین ساعات کار در کشورهای مختلف چقدر است؟ (+ نمودار)

در صدر این رده بندی سه کشور قاره آمریکا مکزیک، کاستاریکا و شیلی قرار دارند که به دلایل مختلفی از جمله:

  • ساختار اقتصادی: صنایع نیروی کار مانند کشاورزی نقش زیادی در اقتصاد آنها ایفا می کند
  • سیاست اجتماعی: این کشورها شبکه های ایمنی اجتماعی ضعیف تری دارند، به این معنی که کارگران سخت تر کار می کنند تا کمبود حمایت دولت را جبران کنند.
  • دستمزد کم: متوسط ​​دستمزدهای پایین در این کشورها می تواند باعث شود افراد برای بهبود استانداردهای زندگی ساعات بیشتری کار کنند

در انتهای این رتبه بندی کشورهای متعدد اروپایی به ویژه کشورهای دارای اقتصاد پیشرفته قرار دارند. لازم به ذکر است که در اتحادیه اروپا (EU) همه کارکنان حق دارند حداقل چهار هفته مرخصی با حقوق در سال داشته باشند.

این گزینه در تضاد آشکار با ایالات متحده است که پیشرفته ترین اقتصاد جهان است اما مرخصی استحقاقی را تضمین نمی کند.

یکی یکی از قابل توجه ترین موارد در این مجموعه داده، یونان است که با میانگین ساعت کار سالانه 1897 ساعت در رتبه چهارم قرار دارد. این کشور در تلاش برای تحریک رشد اقتصادی است و بیش از 500000 نفر از زمان بحران بدهی کشور در سال 2009 کشور را ترک کرده اند.

اخیراً اعلام شد که یونان به کارفرمایان خاصی اجازه می دهد تا یک هفته شش روزه را در برنامه کاری خود بگنجانند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا