اخبار روز

میانگین حقوق معلمان اعلام شد.


به گزارش مانیبان، یکی یکی از نتایج اجرای صلاحیت های تدریس افزایش حقوق جامعه فرهنگیان کشور بود. به عنوان رضا مراد صحرای; وزیر آموزش و پرورش گفت: حقوق معلمان با اجرای درجه بندی 26 درصد افزایش یافته که البته بیش از اینهاست.

علی فرهادی سخنگوی وزارت آموزش و پرورش درباره میانگین حقوق معلمان اظهار کرد: میانگین حقوق معلمان از تازه استخدام شده تا کسانی که دارای رتبه معلمی هستند و 30 سال به بالا کار کرده اند 16 میلیون و 420 هزار تومان است. این مبلغ شامل آموزش اضافی نمی شود و باید 24 ساعت در هفته تدریس کنید.

وی افزود: برخی از معلمان تا 35 سال خدمت می کنند و آموزش و پرورش تمامی محدودیت های ادامه خدمت تدریس را رفع کرده است و ادارات کل آموزش و پرورش استان ها موظف به پذیرش ادامه خدمت هستند مگر اینکه نیازی به نیروی انسانی نداشته باشند.

فرهادی درباره بودجه وزارت آموزش و پرورش نیز گفت: 110 درصد بودجه این وزارتخانه در سال جاری تخصیص می یابد و اگر بتوانیم مطالبات فرهنگیان را پرداخت کنیم در سال آینده مشکلی نخواهیم داشت. بیشترین بدهی پرسنل پرداخت شده است، بدهی اصلی ما مربوط به پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته سال 1402 است که پرداخت آن نیازمند 40 میلیارد تومان اعتبار است، در تلاش هستیم تا پایان خدمت را پرداخت کنیم. پاداش خدمت فرهنگیان بازنشسته 6 ماهه اول سال 1402 شهریور پرداخت کنید


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا