اخبار روز سینما جهان

«مگالوپولیس» خصوصی نمایش داده شد/ لحظه تاریخی برای سینما

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، فیلم «مگالوپولیس» فرانسیس فورد کاپولا هنوز توزیع کننده ای ندارد و زمان تصمیم گیری درباره حضور احتمالی آن در کن در حال سپری شدن است. اکنون پس از نمایش هفته گذشته این فیلم در لس آنجلس برای مخاطبان خصوصی از جمله توزیع کنندگان و چهره های صنعت، نمایش آن در لندن نیز برگزار شده است.

آنچه تاکنون در مورد فیلم گفته شده این است که حماسه 120 میلیون دلاری کاپولا فیلمی گیج کننده است: کاملاً گیج کننده، غیرقابل تعریف، مناسب موزه و کار یک دیوانه.

در یک نمایش خصوصی فیلم Megalopolis در لندن در روز چهارشنبه، فیلیپ گودج از LuPon آن را چنین توصیف کرد: انیشتین و نسبیت در سال 1905 و پیکاسو و گرنیکا در سال 1937. کاپولا لحظه تاریخی جدیدی را برای سینما رقم زده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به گزارش دنیای ریل، منتقد «آن سوی فست» نیز نوشت: افرادی که از «مگالوپولیس» می پرسند خوب است یا بد؟ آنها به دنبال پاسخ های اشتباه هستند. نمیشه اینطوری بهش نگاه کرد وجود چنین فیلمی مهمترین چیز است. این یک فصل تعیین کننده در زندگی یک دیوانه در مقیاس پادشاه لیر است که بلندترین کوه خود را فتح کرد و سرنوشت خود را نوشت.

گرگوری ناوا کارگردان «ال نورته» نیز گفت: احساس می کنم بخشی از تاریخ بودم. وی درباره تجربه خود گفت: «مگالوپولیس» شاهکاری درخشان و رویایی است. پس از تماشای آن، آنقدر غرق در آن بودم که نمی‌توانستم برای بقیه روز کاری انجام دهم جز اینکه به مگالوپولیس فکر کنم و احساس کنم پیامی قدرتمند و نشاط‌آور است. فرانسیس سینما را به سطحی کاملاً متفاوت برده است، کل این تجربه عمیقاً تکان دهنده بود. من هنوز نمی توانم از فکر کردن به فیلم دست بردارم و به همه کسانی که می شناسم می گویم که منتظر دیدن آن نیستند! ذهن مردم را منفجر خواهد کرد.

مایک فلمینگ جونیور، منتقد «ددلاین» نیز نوشت که این فیلم دارای ایده‌هایی است که گذشته را با آینده ترکیب می‌کند، با داستانی حماسی و بسیار بصری که به خوبی روی صفحه نمایش چشمگیر IMAX بازی می‌کند.

منتقد دیگری این فیلم را در مورد تمدنی نامید که در طاقچه ای متزلزل می چرخد ​​و در گرداب طمع، خودخواهی و تبلیغات سیاسی غرق شده است.

ژانویه 2024 کاپولا گفت که انتظار دارد فیلمش امسال اکران شود.

۲۲۰۵۷

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا