اخبار روز

افشاگری نیویورک‌ تایمز/ مرگ و زندگی آدم‌ها در اختیار هوش مصنوعی

تسلیحات خودمختار مرگبار که می‌توانند اهداف را با استفاده از هوش مصنوعی انتخاب کنند، توسط کشورهایی ازجمله ایالات‌متحده و چین درحال توسعه هستند و این کشورها ظاهراً می‌خواهند مانع از قانون‌گذاری علیه آن‌ها شوند.

دیجیاتو نوشت: ایالات متحده و چین قصد دارند به هوش مصنوعی این اختیار را بدهند تا تصمیم بگیرد که آیا اهداف انسانی را بکشد یا خیر. منتقدان استفاده از به اصطلاح “ربات های قاتل” را یک پیشرفت نگران کننده می دانند. با چنین رویکردی در میدان جنگ، مرگ و زندگی مردم کاملاً در دست هوش مصنوعی است.

استفاده از پهپادهای کنترل شده با هوش مصنوعی که می توانند تصمیمات مستقلی در مورد کشتن اهداف انسانی بگیرند، روز به روز به واقعیت نزدیکتر می شود. کشورهایی مانند ایالات متحده و چین در حال توسعه سلاح های خود مختار مرگبار هستند که می توانند از هوش مصنوعی برای انتخاب اهداف استفاده کنند و به نظر می رسد می خواهند از تصویب قوانین علیه آنها جلوگیری کنند.

چندین دولت برای تصویب یک قطعنامه الزام آور در سازمان ملل متحد فشار می آورند. هدف این قطعنامه محدود کردن استفاده از پهپادهای مبتنی بر هوش مصنوعی است، اما کشورهایی از جمله ایالات متحده، روسیه و استرالیا با هرگونه اقدام بازدارنده مخالف هستند.

بر اساس اعلامیه ای در اوایل سال جاری، پنتاگون به دنبال استقرار هزاران پهپاد مجهز به هوش مصنوعی است. کاتلین هیکس، معاون وزیر دفاع آمریکا در یک سخنرانی در ماه اوت گفت که فناوری‌هایی مانند پهپادهای کنترل‌شده با هوش مصنوعی به ایالات متحده این امکان را می‌دهد تا مزیت عددی ارتش آزادی‌بخش خلق چین (PLA) را در تسلیحات و نیروی انسانی جبران کند.

فرانک کندال، وزیر نیروی هوایی آمریکا نیز گفت: پهپادهای دارای هوش مصنوعی باید بتوانند در عین حال که توسط انسان نظارت می شوند، تصمیمات مرگبار بگیرند. وی همچنین گفت: اعمال یا عدم اعمال تصمیمات انسانی تفاوت پیروزی و شکست است و ما نمی‌بازیم. این محدودیت به آنها مزیت بزرگی می دهد.»

در ماه اکتبر، اوکراین برای مقابله با تهاجم روسیه، پهپادهای تحت کنترل هوش مصنوعی را در میدان جنگ مستقر کرد. با این حال، مشخص نیست که آیا اقداماتی انجام شده است که منجر به تلفات انسانی شده است یا خیر.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا