اخبار روز سینما

موضع جالب مدیر کل سابق دفتر موسیقی ارشاد در مورد تتلو یک پدیده در موسیقی است







به گزارش بازتاب آنلاین آنلاین؛ برنده محترم؛ خطاب به امیر مقصودلو (تتلو) گفت: اگر به عنوان آهنگساز بخواهم چیزی بگویم تتلو یک پدیده در موسیقی است. او ملودی های خوبی دارد، ترکیب شعر و موسیقی را بلد است، خوب می خواند و هنرمند خوبی است. یادم می آید سال ها پیش این را درباره شادمهر عقیلی گفتم. آنها استعدادهای موسیقایی خاصی دارند و به همین دلیل مخاطبان آنها زیاد و تأثیرگذار هستند. اما من با رفتار تتلو و ماهیت شعرهایش موافق نیستم.

تتلو یک پدیده در موسیقی است

همشهری آنلاین نوشت: وی ادامه داد: یک بار در جایی گفتم دوست ندارم پسرم عکس تتلو را به دیوار آویزان کند. تتلو پاسخ داد: «باید افتخار کنید که عکس من روی دیوار است!» اما به هر حال نمی توان منکر این بود که تتلو یک پدیده در موسیقی است. بر همین اساس برای اولین بار در عرصه هنر با او آشنا شدم و دیدار ما ادامه یافت. چیزی که من از تتلو دیدم، جوانی صاف و ساده بود که علاقه مند و شیفته موسیقی بود. پس این شخص باید کار کند.

تتلو باید اجازه می گرفت

ارجمند افزود: در همان زمان احساس کردم تتلو باید مجوز می گرفت و کار می کرد. اگر با تتلو به درستی رفتار می کردیم (حتی اگر او در دوره بعد از من بود)، به نظر من او می توانست سرمایه ای برای موسیقی این کشور باشد. من هنوز معتقدم افرادی مانند تتلو می توانند چیزهایی را بگویند که من و شما نمی توانیم به جوانان بگوییم. او حرف های خوب زیادی برای گفتن دارد.

مدیر عامل سابق دفتر موسیقی گفت: نسل آلفا و نسل زد امروز اصلا به حرف ما گوش نمی دهند پس باید به زبان خودشان صحبت کنیم. تتلو یکی از افرادی است که می داند چگونه با جوانان ارتباط برقرار کند. این فرصتی بود که نمی توانستیم از دست بدهیم. من هنوز معتقدم تتلو قابل مدیریت است، او ایران را به عنوان کشورش دوست دارد و اگر اشتباه کند می توانیم با او گفت و گو کنیم.

هیچ وقت اجازه نخواستی

ارجمند درباره یاسر بختیاری (یاس) و موضوع اعطای مجوز به او نیز گفت: با او جلسه ای داشتم. به نظر من یکی او یکی از بهترین رپرهای ایرانی است که به شعر احترام می گذارد. یاس یکی از کسانی است که من به عنوان یک نوازنده از موسیقی و رپش بدم نمی آمد. من معتقد بودم که خوب است و اگر اختیار داشتم به او اجازه می دادم.

وی افزود: اما خود یاس درخواستی نکرد و هرگز درخواستی نکرد. اگر او می خواست حتماً جلو می رفتم و کارهایش را انجام می دادم، اما خیلی ها به من مراجعه کردند و من به خواسته شان احترام گذاشتم. بسیاری از خوانندگانی که امروز کار می کنند به دوره من آمدند (بعضی به میل خود و برخی دیگر به دعوت من) و من به آنها کمک کردم تا ممنوعیت های خود را لغو کنند. همه آنها امروز آهنگسازی می کنند، آواز می خوانند و رهبری می کنند. بنابراین دیدگاه من منفی نیست، بلکه دیدگاهی مثبت و فرهنگی است. من یک نوازنده هستم و از من انتظار نمی رود که نگرش ایمنی نسبت به موسیقی داشته باشم. ای کاش همه نوازندگان بتوانند در این کشور کار کنند.




آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا