اخبار روز سینما جهان

مورد انتظارترین فیلم های هیجانی سال ۲۰۲۴

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین ژانر هیجان انگیز یا ترسناک هیجان انگیز و هیجان انگیز در کنار فیلم فانتزی هنوز یکی این یکی از محبوب ترین ژانرهایی است که معمولا میلیون ها بیننده را به سینما یا تلویزیون جذب می کند. این با نگاه کردن به آمار محبوب ترین سرویس های پخش ثابت می شود. چرا که سال گذشته آثار این ژانر در جلب توجه مخاطبان بسیار موفق بودند. بنابراین امسال نباید متفاوت باشد، به خصوص که چندین عنوان بسیار هیجان انگیز به سینماها می آیند و پخش می شوند.

ویجیاتو نوشت: «علی‌رغم اینکه سینمای ژانر مبتنی بر الگوهای فیلم‌نامه‌ای است، ژانر هیجان‌انگیز، با تأکید ویژه بر فیلم هیجان‌انگیز، به لطف توانایی همیشگی در ترکیب موتیف‌های جدید با آن و همچنین رشد گروهی از سازندگان سبک‌هایی که می‌توانند به طور کامل به عناوین اشاره کنند مربوط به گذشته هستند، این ژانر هنوز در مورد فیلم‌هایی مانند مهمان آدام وینگارد و همچنین فرنچایز جان ویک صدق می‌کند.

خوشبختانه، بسیاری از فیلم‌های هیجان‌انگیز که قرار است امسال اکران شوند، مدتی است که در حال ساخت هستند. این فیلم‌ها به‌جای دوری‌کردن از یک داستان ارزان، بر ارائه یک طرح پر از تعلیق و پر از پیچ و خم تمرکز دارند. پس با چنین دیدگاهی در این مطلب به معرفی مورد انتظارترین فیلم های هیجان انگیز سال 2024 می پردازیم.

Alien: Romulus دنباله ای مستقل برای فرنچایز محبوب Alien است. فده آلوارز، فیلمساز که بیشتر برای فیلم های هیجان انگیز The Satanic Dead (2013) و Don't Breathe (2016) شناخته شده است، این سریال افسانه ای را به سطح جدیدی ارتقا خواهد داد.

این مهیج علمی تخیلی قرار است جایی بین خط زمانی دو فیلم اول اتفاق بیفتد: بیگانه (1979) و بیگانگان (1986). این فیلم با بازی بازیگران باتجربه، از جمله کیلی اسپونی، ایزابلا مرسده و دیوید جانسون، بیش از چند بازیگر جذاب دارد که ارزش دیدن دارند. تلاش برای ساختن فیلم دیگری از یک فرنچایز عالی می تواند یک سرمایه گذاری مخاطره آمیز باشد. اگرچه، این فیلم ممکن است پشتوانه کافی برای جلب رضایت طرفداران قدیمی داشته باشد.

M. Night Shialaman اخیراً پس از چندین سال تولید آثار ناموفق دوران خوبی را پشت سر می گذارد، او ابتدا خالق سریال موفق «خدمتکار» بود که با فصل چهارم آن در سال گذشته به پایان رسید و بعداً چندین فیلم مختلف را در ژانر هیجانی کارگردانی کرد. ژانرها .

چیزی که در مورد جدیدترین فیلم او “The Trap” واضح به نظر می رسد این است که یک فیلم هیجانی روانشناختی خواهد بود و جاش هارتنت و هیلی میلز در آن بازی خواهند کرد. فیلمبرداری آن در دسامبر 2023 به پایان رسید، بنابراین باید به زودی منتظر اولین تریلر آن باشیم.

اوز پرکینز، نویسنده فیلم‌های ترسناک «شیطان در من» و گرتل و هانسل نیز امسال بازمی‌گردد، که قرار است در ماه‌های آینده فیلم «لنگ» از او ساخته شود. گزارش‌های مطبوعاتی پیرامون این فیلم به یک فیلم ترسناک-هیجان‌انگیز با بازی نیکلاس کیج و میکا مونرو اشاره می‌کنند، و توضیحات داستان با موتیف‌هایی از فصل اول کلاسیک True Detective ترکیب می‌شود. شخصیت اصلی قرار است یک مامور اف بی آی باشد که به ماموریتی فرستاده می شود تا یک سری قتل های مرموز را بررسی کند و آثاری از فعالیت های یک فرقه عجیب را کشف کند.

اگر این روزها به دنبال فیلمی با تأثیرات قوی هیچکاک هستید، باید به ویژه به محصولی به کارگردانی بنوا دلوم علاقه مند باشید. محور دراماتیک در اینجا با رابطه دشوار بین دو زن تعیین می شود که در آن یکی او یکی دیگر از آنها را مقصر حادثه غم انگیزی می داند که در داستان این فیلم رخ می دهد. نقش این دو زن را جسیکا چستین و آن هاتاوی بازی می کنند. جالب است بدانید که فیلم غریزه مادر بازسازی فیلم فرانسوی زبانی به همین نام محصول سال 2018 است که خود اقتباسی از رمان غریزه مادر (Derrière la haine) اثر باربارا آبل است.

این فیلم بر اساس «زندگی چاک» اثر استیون کینگ، داستان چارلز کرانتز، مردی معمولی با زندگی خارق‌العاده را روایت می‌کند. مایک فلانگان باید از طریق سه فصل در هم تنیده با گذشته، حال و آینده این شخصیت سر و کار داشته باشد و لحظات مهمی را که او و اطرافیانش را شکل داده است، نشان دهد. سفر چاک از برخورد با از دست دادن و عشق گرفته تا مقابله با ماوراء طبیعی یادآور اعماق پنهان زندگی های به ظاهر عادی است.

فلانگان موفق شد بازیگران ستاره هالیوود از جمله تام هیدلستون، مارک همیل، کارن گیلان و چیوتل اجیوفور را انتخاب کند. این فیلم در حال حاضر تاریخ اکران ندارد، اگرچه فیلمبرداری قرار است در نوامبر 2023 به پایان برسد. طرفداران فلانگان و کینگ می توانند امیدوار باشند که فیلم در نیمه دوم سال 2024 اکران شود.

فیلم جدید ریچارد لینکلیتر که عادت دارد هر از چند گاهی تماشاگران سینما را غافلگیر کند، در جشنواره فیلم ونیز سال گذشته به نمایش درآمد و نقدهای متفاوتی دریافت کرد. برخی از ناظران آن را با آخرین اثر دیوید فینچر مقایسه کرده‌اند، اگرچه در مقایسه با The Assassin، تولید لینکلیتر حاوی طنز بسیار بیشتری است.

ظاهراً، گلن پاول در اینجا بسیار خوب است که در نقش یک بازپرس و یک قاتل حقوق بگیر برای دستگیری افراد مسئول دستور قتل مرموز بازی می کند. ترکیبی خاص از یک کمدی جنایی دهه 90 و یک فیلم هیجانی ممکن است انتخاب خوبی برای جویندگان هیجان باشد.

موردانتظارترین فیلم های هیجان انگیز سال 2024

فیلم آرون شیمبرگ نه تنها نوید حضور سباستین استن، بلکه حضور ستاره «بدترین مرد جهان»، رناته رنسوه را نیز می دهد. یکی این یکی از جذاب ترین عناوین سبک امسال است. نقطه شروع داستان در اینجا جالب است. اما چرا؟ زیرا شخصیت اصلی این فیلم مردی است که به طرز وحشتناکی از بدن خارج شده است، شبیه به جان مریک از فیلم مرد فیلدار دیوید لینچ که پس از یک جراحی سخت واقعاً شیفته بازیگری می شود و این داستان دیوانه وار ادامه دارد. پیدا خواهد کرد. باید بدانید که نقدهای این اثر فیلمی عجیب و در عین حال بسیار خوب را پیش بینی می کند.

در یک نکته جالب باید بدانید که تقریباً مهمترین بازیگران سینما و بازار استریم برای حق نمایش این فیلم با هم رقابت کردند: از سونی پیکچرز و برادران وارنر گرفته تا نتفلیکس و همچنین استودیو آمازون تلاش کردند تا این فیلم را از آن خود کنند. اما در نهایت اپل پلاس از راه رسید.

این فیلم هیجان انگیز به کارگردانی جان واتس، که بیشتر برای سه گانه مرد عنکبوتی با تام هالند شناخته می شود، ساخته شده است و جورج کلونی و برد پیت در آن بازی کرده اند. آنها نقش دو متخصص در کارهای غیرقانونی را بازی می کنند که برای انجام یک کار خاص و غیرقانونی به ماموریتی اعزام می شوند. با توجه به همه چیز این فیلم آماده نمایش است.

مایکل سارنوسکی و جان کرازینسکی قرار است این فیلم را به عنوان پیش درآمد دو فیلم اول A Quiet Place تولید کنند. این پیش درآمد مستقل احتمالا داستان Aliens فرنچایز را گسترش می دهد و پس زمینه را بیشتر تعریف می کند.

موردانتظارترین فیلم های هیجان انگیز سال 2024

در حال حاضر اطلاعات کمی در مورد اصل داستان وجود دارد. با این حال، بینندگان می توانند منتظر افشای این باشند که مخلوقات ترسناک این فیلم ها از کجا سرچشمه گرفته اند. این فرنچایز همه چیزهایی را دارد که باید در یک تریلر مناسب گنجانده شود. با موفقیت دو فیلم اول، این پیش درآمد احتمالاً افق را برای فرانچایز گسترش خواهد داد.

در نهایت، ما چیزی برای دوستداران تریلرهای جاسوسی داریم. فیلمنامه این فیلم را جیمز هاوز بر اساس رمانی از رابرت لیتل که در داستان های جنگ سرد تخصص داشت نوشته شده است. پس از اینکه چارلز هلر، کدگذار سیا، همسرش را در یک حمله تروریستی در لندن از دست می دهد، متوجه می شود که مافوق هایش به دلیل اولویت های داخلی متناقض علیه او عمل نمی کنند. بنابراین هلر شروع به باج گیری از آژانس می کند تا او را آموزش دهد و اجازه دهد خودش به دنبال قاتلان همسرش برود. رامی مالک و راشل برزناهان بازیگران اصلی این فیلم هستند.

موردانتظارترین فیلم های هیجان انگیز سال 2024
سال گذشته میزبان برخی از بهترین فیلم‌های هیجان‌انگیز بود که در چند وقت اخیر دیده شده‌اند، از جمله اوپنهایمر و قاتلان ماه گل. این فیلم‌ها که با فیلم‌برداری زیبا و هوشمندانه نوشته شده‌اند، توانسته‌اند نظر مخاطبان زیادی را به خود جلب کنند. با پخش سناریوهای پرتنش با خطرات احساسی بالا، بینندگان آدرنالین مورد نیاز داستان را دریافت می کنند.

مخاطبانی که به تعلیق ناشی از این عناصر کشیده می‌شوند، احتمالاً به سمت مفهومی کشیده می‌شوند که فیلم‌های هیجان‌انگیز را تولید می‌کند. با توجه به اینکه سال قبل برای این ژانر بسیار پردرآمد بود، احتمالاً سال 2024 نیز با تولیدات سنگین تری همراه خواهد بود. این لیست ما نیز از همین مسیر موفق خبر می دهد.

۲۲۰۵۷

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا