مورد استقبال قرار نگرفتن باربی در چین! / فیلم های چینی مجالی برای دیده شدن به فیلم های اروپایی ندادند!

باربی با وجود این که در آفیس رکود بیشترین فروش را در تاریخ فیلم های آخر هفته آمریما ثبت کرد در چین مورد استقبال قرار نگرفت و با فروش 8 میلیون دلاری جایگاه پنجم فروش را در چین از آن خود کرد.

در حالی که “باربی” در گیشه آمریکای شمالی به رکوردهایی دست یافته و در بازارهای بین‌المللی نیز موفق بوده است، این پدیده صورتی در آخر هفته اول اکران خود در چین که دومین بازار بزرگ سینمای جهان است، در جایگاه پنجم قرار گرفت.

بر اساس داده‌ها، “باربی” در سه روز اول اکران خود در چین تنها 8.2 میلیون دلار فروش داشته است، در حالی که فیلم‌های چینی گوی رقابت را از هم می‌برند و به تقویت جایگاه خود در گیشه می‌پردازند.

“باربی” به لیستی پیوسته است که به نظر می‌رسد هر هفته در حال گسترش است و قبل از آن فیلم‌های هالیوودی دیگری مانند “پری دریایی کوچولو”، “ایندیانا جونز” و “سریع و خشن” ناامیدانه جای خود را در آن یافته‌اند.

فیلم‌های هالیوودی در سال جاری با موانع کمتری روبرو هستند. تاخیر در تایید و صدور گواهی نمایش در این فیلم‌ها کاهش یافته است. با این حال، مخاطبان کمتر به تماشای فرنچایزهای غربی علاقه‌مند هستند و به فیلم‌های چینی و ژاپنی بیشتر توجه می‌کنند. این عامل باعث شده است که فروش سینماهای چین در مقایسه با سال ۲۰۱۹ قبل از شیوع کرونا، ۸ درصد افزایش داشته باشد.

در طی این آخر هفته، فیلم «خلق خدایان: پادشاهی توفان‌ها» (بخش اول از سه‌گانه فنگشن) ساخته ووئرشان، با فروش ۴۲.۱ میلیون دلار در صدر جدول گیشه سینماهای چین قرار گرفت و در ۴ روز به ۵۳.۷ میلیون دلار فروش رسید. این میزان فروش نشان می‌دهد که آن درصد قابل توجهی از کل فروش فیلم‌ها در این بازه زمانی در سراسر کشور را به خود اختصاص داده است.

 

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *