اخبار روز

موجودی واقعی خزانه دولت اعلام شد.


همزمان رئیس سازمان برنامه و بودجه، موجودی خزانه را 30 میلیارد تومان اعلام کرد و وزیر اقتصاد نیز از واگذاری خزانه 18 میلیارد تومانی به روز چهاردهم خبر داد. دولت.

چندی پیش وزیر اقتصاد در مکاتبه با سرپرست رئیس جمهور آمار وزیر خزانه داری را ارائه کرد. به گزارش مکاتبات خاندوزی، بر اساس اطلاعات خزانه داری کل کشور، پس از پرداخت 671 میلیارد تومان از هزینه های بودجه عمومی دولت در مدت چهار ماه، بدهی خزانه بابت حقوق بانک مرکزی صفر و خالص مطالبات خزانه از خزانه برای سازمان های خاص است. یارانه ها تقریباً 8 میلیارد تومان است که با موجودی نقدی 10.5 میلیارد تومانی در مجموع نزدیک به 18.5 میلیارد تومان مثبت می شود. درحالیکه در مرداد 1400 ابتدای دولت شهید رئیسی، 53 رویه در بانک مرکزی برای اخذ حقوق «بدهکار» انجام شد.

این در حالی است که رئیس سازمان برنامه و بودجه از واگذاری خزانه با مانده 30 میلیارد تومانی و در شرایط امن به دولت آینده خبر داد.

داود منظور گفت: در حساب های خزانه ای که بعد از پرداخت های تیرماه در خزانه داریم بیش از 30 هزار میلیارد تومان وجود دارد و خزانه را با اطمینان به دولت جدید تحویل خواهیم داد.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا