اخبار روز

مجلس با کاهش ساعت کار کارکنان اداری موافقت کرد!/جزئیات

به گفته پی ام آپ، حسین گودرزی عضو کمیسیون اجتماعی شورا اسلامی، اشاره به صورت حساب اصلاح ماده 87 قانون مدیریت خدمات کشوری (تغییر ساعت کاری) گفت: بررسی کلیات این لایحه در جلسات اخیر در دستور کار اعضای کمیسیون اجتماعی قرار گرفت و اعضا با اکثریت  آرا با کلیات این لایحه موافقت کردند.

وی خاطرنشان کرد: در این جلسه اعضای کمیسیون با اکثریت آرا با کاهش ساعات کاری کارکنان دولت در هفته موافقت کردند اما هنوز تصمیم گیری نشده است که ساعات کاری کارکنان دولت چقدر خواهد بود. یکی از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: بر اساس پیشنهاد دولت، ساعات کار ادارات از 44 ساعت به 42 ساعت و 30 دقیقه کاهش می یابد. دولت بیش از این مقدار کاهش می یابد تا کارمندان بتوانند اضافه کاری بیشتری داشته باشند. خانواده گدرزی با بیان اینکه پیشنهاد من کاهش ساعت کاری کارکنان دولت به 37 ساعت و نیم در هفته است، گفت: برخی از اعضا نیز پیشنهاد دادند که در جلسات کمیسیون این هفته این موضوع را پیگیری کنیم.

یکی از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس بیان کرد: لایحه سعید دارای یک ماده و چند تبصره است که در جلسات این هفته کمیسیون به تفصیل مطرح می شود.

متن لایحه تغییر ساعت کاری و تعطیلی روز پنجشنبه به شرح زیر است:

لایحه اصلاح ماده 87 قانون مدیریت خدمات کشوری

ماده (87) قانون مدیریت خدمات کشوری – مصوب 1385 – به شرح زیر اصلاح می‌شود:

ماده 87- روز كار كاركنان دولتي در هفته چهل و دو ساعت و 30 دقيقه است و ترتيب و تنظيم ساعات كار اداري به پيشنهاد سازمان اداري و كارگري كشور و تصويب هيأت وزيران تعيين مي‌شود. . اصلاح ساعت کار کارکنان مطابق سقف مذکور و در چارچوب ضوابط پیشنهادی سازمان اداری و استخدامی کشور که به تصویب هیأت وزیران می‌رسد بر عهده دستگاه ذیربط است. تعداد ساعات تدریس معلمان و اساتید در طرح های طبقه بندی مشاغل مربوطه تعیین خواهد شد.

تبصره 1- كاركنان مي توانند با تصويب دستگاه اجرايي ساعات كار خود را تا يك چهارم افزايش دهند ساعت کار کاهش روزانه (حداکثر (10) ساعت). مرحله حقوق و مزایا نحوه محاسبه برگه خدمت کارکنان مذکور بر اساس ساعات کاری آنان تعیین خواهد شد.

تبصره 2- دستگاه‌های اجرایی می‌توانند در موارد خاص با تصویب هیأت وزیران و رعایت محدودیت ساعات کار، ساعات کار خود را با توجه به شرایط جغرافیایی، منطقه‌ای و فصلی به ترتیب دیگری تنظیم کنند. تبصره 3- با توجه به تغییرات فن آوری و در مواقع اضطراری و بحرانی مانند آلودگی هوا، کمبود برق، حوادث غیر مترقبه، بیماری های گسترده و یا در ایام خاص مانند ماه مبارک رمضان به پیشنهاد سازمان اداری و کار کشور و تصویب هیأت وزیران تعیین می کند. ساعات کار و نحوه ارائه خدمت به کارکنان بدون لطمه به محدودیت مذکور در این ماده.

تبصره 4- کلیه دستگاه های اجرایی اعم از ستادی و استانی به استثنای بخش عملیاتی مراکز و یگان های خدماتی از قبیل واحدهای بهزیستی، بانک ها، بیمارستان ها، مراکز بهداشتی و درمانی، اماکن ورزشی و یگان های نظامی، انتظامی و امنیتی. موظفند در پنج روز مشخص هفته ساعت کار کنند.

تبصره 5- در كليه قوانين و مقرراتي كه از مبناي چهل و چهار ساعت كار در هفته و يكصد و هفتاد و شش ساعت كار در ماه استفاده مي شود، از تاريخ ابلاغ اين قانون به ترتيب چهل ساعت كار خواهد بود. – دو ساعت و سی دقیقه کار در هفته و صد و هفتاد ساعت کار در ماه ثابت است.


مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا