اخبار روز

مهم ؛ میزان یارانه محصولات الکترونیکی تغییر کرد + جزئیات


به گزارش مانیبان؛ طرحی که در آن فرد یارانه ای در صورت استفاده از لیست کالاها و خرید از سبد غذایی 11 گانه مورد تایید وزارت کار، 220 هزار تومان به مبلغ 400 هزار تومانی لیست کالاهای خود اضافه می کرد شما می توانید تا 620 هزار تومان از این اقلام خاص را خریداری کنید. یعنی خانواده ای که هر نفر 300 هزار تومان یا 400 هزار تومان می گرفت، 220 هزار تومان بیشتر می گرفت که باید برای خرید 11 قلم کالا هزینه می شد.

علی رضایی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: تخصیص محصولات الکترونیکی به اقشار ضعیف جامعه اقدام خوبی از سوی دولت بود که با استقبال گسترده مردم مواجه شد.

نکته مهم در اینجا این است که با توجه به شرایط اقتصادی و معیشتی اقشار ضعیف جامعه، تخصیص ورق الکترونیک باید ادامه یابد تا شاهد شرایط بهتر و مطلوب تری برای اقشار ضعیف جامعه باشیم.

احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و سخنگوی اقتصادی دولت هفته گذشته اعلام کرد که با توجه به استقبال 60 میلیون نفری از اجرای طرح تجارت الکترونیک و تاثیر مثبت آن بر طبقات متوسط ​​و ضعیف جامعه تلاش بر این است که منابع لازم برای ادامه پروژه فراهم شود.

پیش از این، ولی اسماعیلی، رئیس کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی شهر نیز درباره طرح الکترونیک کالابرگ گفته بود: هزار مغازه به این سامانه متصل است و از حدود 61 میلیون ایرانی واجد شرایط، بیش از 53 میلیون نفر از مزایای آن بهره مند شده اند. پروژه فجرانه یا از این تاسیسات الکترونیکی.» “

وی همچنین تاکید کرد: نکته مهم این است که پایین ترین دهک ها شناسایی شود تا مردم از این طرح بهره مند شوند. البته بر اساس سیستم‌هایی که برای تعیین اعشار وجود دارد، این طرح در رسیدن به جامعه هدف موفق بوده است.»

سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه جامعه نیز در پاسخ به این سوال که این طرح سه ماه مشکلات کمتری داشت و با موفقیت به پایان رسید، گفت: این طرح به مدت سه ماه با مشکل مواجه شده است.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا