اخبار روز

مهم ؛ شرایط دریافت دسته چک تغییر کرده است


به گزارش مانیبان؛ رئیس کمیسیون اصل 90 شورای اسلامی گفت: در جلسه کمیسیون اصل 90 مقرر شد اقدامات لازم برای اجبار مردم به ثبت اطلاعات در سامانه املاک و مسکن برای صدور دسته چک انجام شود. توسط بانک مرکزی

نصرالله پژمان فر در تشریح جلسه کمیسیون اصل 90 قانون اساسی درباره اجرای قوانین مربوط به فعالیت سامانه املاک و مسکن گفت: کمیسیون اصل 90 موضوع ریشه املاک و سامانه مسکن را پیگیری کرد. از آغاز فعالیت خود در مجلس یازدهم. این ماده قانونی از سال 1394 اجرا نشده بود، یعنی با تصویب ماده 169 قانون مالیات های مستقیم، در مراحل اولیه تأسیس سامانه اجرا شد.

وی ادامه داد: متعاقباً عملکرد هر بخش در تعامل با سامانه املاک و مسکن در مقاطع مختلف و با تشکیل جلسات تخصصی و حضور نهادهای مرتبط رصد و ضوابط و مقررات اجرایی شد. به عنوان مثال در جلساتی که در سال های 1401 و 1402 تشکیل شد، سازمان های ثبت اسناد و املاک کشور و وزارت آموزش و پرورش فعالیت های مصوب در رابطه با نظام را اجرا کردند و اقدامات اجرایی خاص آنها از طریق سامانه املاک و مسکن انجام می شود. .

به یاد آورد: در جلسه 9 اردیبهشت ماه که با حضور مدیران سازمان ثبت احوال، بانک مرکزی، کارگروه تعامل دولت الکترونیک و اعضای کمیسیون انجام شد، ابتدا مدیران سامانه املاک و اسکان گزارشی از بیشترین وضعیت اخیر سیستم بر اساس این گزارش 570 هزار خانه مسکونی در شهرهای بالای 100 هزار نفر جمعیت شناسایی و تذکرات لازم برای پرداخت مالیات به مالکان آنها ارسال شده است.

رئیس کمیسیون اصل 90 اضافه کرد: همچنین بیش از 70 درصد اطلاعات اسناد تک برگی ارائه شده توسط سازمان ثبت اسناد وارد سامانه شده و با اتصال سامانه خودامضا، اطلاعات مالکان. و مستاجرین نیز به این سیستم متصل هستند.

ایسنا نوشت: توضیح داد: مدیران سامانه اعلام کردند در حال حاضر اطلاعات خرید و فروش در دفاتر اسناد رسمی به سامانه آنلاین املاک و مسکن متصل است و سکونتگاه اصلی ۷۵ میلیون کد ملی بر اساس کدپستی ثبت شده است. در سیستم مذکور محاسبه می شود.

پژمان فر همچنین گفت: در قسمت دوم جلسه مقرر شد اقدامات لازم برای اجبار مردم به ثبت اطلاعات در سامانه املاک و مسکن برای صدور دسته چک بانک مرکزی انجام شود. سازمان ثبت احوال نیز موظف شد با تعیین محل سکونت از طریق سامانه املاک و مستغلات نسبت به ارائه خدمات چهارگانه خود یعنی تولد، ازدواج، طلاق و فوت اقدام اولیه کند.

وی ادامه داد: در بررسی اقدامات کارگروه قابلیت همکاری دولت الکترونیک، مقرر شد اقدامات دستگاه های اجرایی توسط این کارگروه به دقت رصد شود و مصوبات کارگروه در خصوص سامانه با جدیت رصد و نظارت شود. فرآوری شده. و در صورت عدم انجام وظایف قانونی دستگاه ها، ارجاع به مرجع قضایی طبق قانون برای اقدامات نظارتی باید به کمیسیون نوزدهم ارجاع شود.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا