با در نظر گرفتن تمام 27 کشور عضو، اتحادیه اروپا اسماً دومین اقتصاد بزرگ جهان و سومین اقتصاد بزرگ از نظر برابری قدرت خرید (معیاری برای مقایسه قدرت خرید ارزهای مختلف) است. این بازار عظیم با کدام کشورها تجارت می کند؟

اینفوگرافیک زیر شرکای تجاری اصلی اتحادیه اروپا را بر اساس واردات و صادرات بر اساس داده های مرکز آمار اتحادیه اروپا تا جولای 2024 نشان می دهد.

شرکای تجاری مهم اتحادیه اروپا

ایالات متحده و چین – دو اقتصاد بزرگ جهان – تقریباً یک سوم تجارت بین‌المللی اتحادیه اروپا را تشکیل می‌دهند. چین بزرگترین منبع واردات اتحادیه اروپا (46 میلیارد یورو) و ایالات متحده آمریکا بزرگترین بازار صادرات اتحادیه اروپا (47 میلیارد یورو) است.

مهمترین شرکای تجاری اتحادیه اروپا در سال 2024 + اینفوگرافیک

لوازم الکترونیکی بزرگترین دسته کالاهایی است که اتحادیه اروپا از چین وارد می کند، از جمله تلفن همراه، رایانه، تبلت و دستگاه های ذخیره سازی. اتحادیه اروپا اکنون عمدتاً دارو و خودرو به ایالات متحده و چین صادر می کند که منعکس کننده صادرات کلی قوی در این دو بخش است.

جالب توجه است که همین کشورها به عنوان شرکای مهم واردات و صادرات اتحادیه اروپا ظاهر می شوند که نشان دهنده روابط تجاری قوی دوجانبه است. همانطور که انتظار می رفت، این کشورها یا جزو بزرگترین اقتصادهای جهان هستند یا بخشی از توافقنامه تجارت آزاد اتحادیه اروپا هستند.

یکی از کشورهایی که در این فهرست گم شده است روسیه است. واردات و صادرات اتحادیه اروپا با این کشور در ماه جولای به حدود 3 میلیارد یورو یا حدود 1 درصد رسید. تحریم های مختلف پس از حمله روسیه به اوکراین منجر به کاهش تجارت بین دو نهاد شده است.

سرانجام، اتحادیه اروپا در ماه جولای مازاد تجاری 21 میلیارد یورویی را ثبت کرد.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما