اخبار روز

مهمان روسی نیروی هوایی ایران / عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این مقام ارشد دفاعی در کشور درباره قرارداد خرید سوخو نیز گفت: یک روز برای خرید قرار می گیریم. اما نتیجه می گیریم که توانایی تولید داخلی برای ما ایجاد شده است. اما ما در حال بررسی وضعیت هستیم.»

به خواندن ادامه دهید:

صحنه دیدنی پرواز پهپاد رادارگریز عظیم روسیه در کنار میگ 29 / عکس

رنگی که در پرچم هیچ کشوری یافت نمی شود!

سوخو-35 یک جنگنده تک سرنشین، همه کاره، با قابلیت مانور بالا، ساخت روسیه است که برای یک جنگنده هوایی برتر طراحی شده است. سوخو-35 در ناتو با نام Flanker-E شناخته می شود.

سوخو-35 قادر است تعدادی از سخت ترین مانورها از جمله مانور کبرا، مانور کولبیت، مانور بل، مانور دم اسلاید و مانور هوک را با بالاترین کیفیت انجام دهد. انجام مانور Herbst برای سوخو-35 بسیار پیش پا افتاده است. همچنین می تواند سرعت آن را به صفر برساند و در کمتر از پنج ثانیه به طور کامل تغییر جهت دهد.

در ابتدای پروژه سوخو-35، نمونه های اولیه با بال های جلو ساخته شد. با این حال، با پیشرفت پروژه، مهندسان تصمیم گرفتند این بال های جلویی را حذف کنند تا سطح مقطع راداری و همچنین چابکی در طول مانورهای پرواز کاهش یابد. مدل بال جلو دیگر تولید نمی شود و تنها 15 سوخو-35 بال جلو ساخته شده است.

تمامی مدل های صادراتی نیز بدون بال جلو هستند. سوخو-35 از هواپیمای بسیار قدرتمند ایرباس E-Radar N035 که به پلنگ برفی معروف است استفاده می کند. این رادار مدل پیشرفته رادار N011M است که در هواپیمای جنگنده سوخو-27 ام استفاده می شود. این رادار با قابلیت شناسایی اهداف هوایی در فاصله 400 کیلومتری می تواند 30 هدف هوایی را در فاصله 300 کیلومتری رهگیری و با 8 مورد از آنها به طور همزمان درگیر شود. از آنجایی که این رادار چند منظوره دارای فناوری ترکیبی دیافراگم است، قادر است تصاویری با کیفیت از سطح زمین و ویژگی های جغرافیایی ارائه دهد.

این جنگنده همچنین از سیستم پیشرفته ای به نام OLS-35 استفاده می کند که یک سیستم نوری الکترونیکی است که می تواند روش های مختلف رهگیری از جمله جستجو و ردیابی مادون قرمز را در اختیار خلبان قرار دهد. جنگنده سوخو-35 می تواند موشک های هوا به هوا یا کروز را در برد 300 کیلومتر شلیک کند. این جنگنده از دو موتور AL-41F1S با فناوری رانش جهت دار استفاده می کند. پیکربندی سیستم های کنترل رانش در سوخو-35 مانند جنگنده های سوخو-30 MKI و سوخو-57 است.

مهمان روسی نیروی هوایی ایران / عکس

با حرکت دادن نازل‌های موتور، این فناوری به سوخو-35 اجازه می‌دهد تا به سرعت دینامیک پرواز خود را تغییر دهد و چابکی فوق‌العاده به دست آورد و به آن اجازه می‌دهد حتی پس از توقف در سرعت‌های پایین مانور دهد. این سبک مبارزه با روش های غربی بسیار متفاوت است. زیرا روش های غربی مبتنی بر حفظ انرژی جنبشی جنگنده است و همیشه با سرعت بالا انجام می شود.

موتورهای سوخو-35 به خلبان این امکان را می دادند که بدون استفاده از پس سوز به سرعت های مافوق صوت برسد. بر اساس گزارش کارلو کوپ، تحلیلگر ارشد موسسه مطالعات هوایی استرالیا، قابلیت پرواز سوخو-35 به این جنگنده اجازه می دهد تا به راحتی در برابر سایر هواپیماهایی که با سرعت و ارتفاع بالاتر پرواز می کنند، رقابت کند و پیروز شود. کوپ ادعا کرد که این ویژگی به سوخو-35 اجازه می دهد تا به راحتی در نبرد با جنگنده F-35 پیروز شود.

پس از بررسی در سال 2008، شرکت آمریکایی رند، هواپیمای جنگنده سوخو-35 را برتر از اف-35 خواند.

۲۲۷۲۲۷

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا