اخبار خودرو

مهلت 9 ماهه به زامیاد برای استانداردسازی محصولاتش

مهلت 9 ماهه به زامیاد برای استانداردسازی محصولاتش

دادستان تهران با اشاره به پایان مهلت استانداردسازی محصولات تولیدی یک شرکت خودروسازی، تصریح کرد: این شرکت (زامیاد) موظف شد تا قبل از پایان سال جاری 85 استاندارد برای تمامی محصولات خود اخذ و گزارش پیشرفت را به صورت ماهانه ارائه کند اقدامات اتخاذ شده

گزارش کردن آخرین ماشین به گزارش ایرنا، علی صالحی از مرکز رسانه های قوه قضائیه در بازدید از شرکت خودروسازی زامیاد بر ارتقای کیفیت محصولات، عدم تحمیل هزینه های غیرضروری به مصرف کننده نهایی، داخلی سازی قطعات و تنوع بخشی به تولید تاکید کرد.

صالحی تصریح کرد: توقف تولید بدون ارائه محصول جایگزین، صنعت حمل و نقل کشور را تحت تاثیر قرار داده و موجب افزایش قیمت خودروهای تجاری، کامیون و کامیونت، افزایش نرخ حمل و نقل و به تبع آن عرضه کالا می شود.

وی افزود: الزامات مطرح شده از سوی سازمان ملی استاندارد در مورد خودرو، وقفه ای در تولید ندارد. بلکه هدف آن تولید خودروهای استاندارد و ارتقای ایمنی با توجه به نیاز مردم است تا شاهد کاهش خسارات جانی و مالی باشیم و مردم بتوانند از خودروهای داخلی با کیفیت استفاده کنند.

صالحی افزود: نبود خودروهای ویژه برای حمل بار باعث افزایش قیمت کالا و تورم می شود. بنابراین تداوم تولید این نوع خودروهای استراتژیک باید در اولویت برنامه ریزی و توجه خودروسازان و مدیران اجرایی قرار گیرد.

دادستان تهران با اشاره به نامگذاری سال 1403 توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان جهشی در تولید با مشارکت مردم، افزود: برای تحقق شعار سال باید اقداماتی انجام شود که به تولید آسیب وارد می کند. بیرون و باید با تمام نیرو از اشتغال جلوگیری کنیم، چهار هزار نفر به صورت مستقیم در این شرکت خودروسازی مشغول به کار هستند و همچنین تامین کنندگان و شرکت های وابسته هستند که باید از بیکاری آنها جلوگیری شود.

وی با اشاره به مهلت استانداردسازی گفت: به این شرکت خودروسازی زیر نظر دادستانی تهران مهلت مشخصی برای به روز رسانی و دستیابی به استانداردهای 85 گانه داده می شود که سه مورد از آنها اجرایی نشده است و گزارش پیشرفت اقدامات انجام شده است. باید ماهانه به این دادسرا ارائه شود و سازمان ملی استاندارد برای نظارت و نظارت دقیق بر روند رعایت مراحل استانداردسازی در دسترس باشد.

صالحی در خصوص ارزیابی این بازدید گفت: در این شرکت شاهد بودیم که کارشناسان جوان اقدامات مهمی در جهت افزایش تولید، ارتقای کیفیت و تولید محصولات جدید انجام دادند.

دادستان تهران با اشاره به مشکلات مطرح شده در این شرکت خودروسازی تصریح کرد: مدیرعامل این شرکت در جلسه علنی مشکلات خود را با رئیس قوه قضاییه مطرح کرد. رئیس قوه قضائیه هم دستور بازدید از کمپ را به من داد. کمتر از 24 ساعت پس از صدور دستور، بازدید از شرکت و بررسی مشکلات گزارش شده انجام شد و جلسه ای با مدیران مربوطه تشکیل شد تا به طور همزمان برای رفع مشکلات حل شود. زمانی که بازدید می کنید

صالحی تاکید کرد: مقرر شد تولید محصولات این شرکت تا سی و یکم باشد تیر جلوگیری از این امر منجر به تعطیلی کارخانه می شود. اما پس از بررسی اولویت‌ها و جمع‌بندی دیدگاه‌ها، شرکت خودروسازی مجبور شد تا پایان سال با اعلام پیشرفت ماهانه، موضوع استاندارد محصولات را حل کند.

هفتم تیر امسال در جلسه علنی رئیس قوه قضائیه نماینده یک شرکت خودروسازی درخواست مهلتی برای اخذ استانداردهای مربوط به فرآیندهای تولید محصول خود کرد. رئیس قوه قضائیه پس از بررسی پرونده فعلی تاکید کرد که مصمم هستیم هیچ شرکت یا مرکز تولیدی تعطیل نشود، اما در عین حال تولیدکنندگان باید استانداردهای تولید خود را برای حفظ حقوق مردم و حیوانات تقویت کنند.

رئیس قوه قضائیه تاکید کرد: سال ها در این شرکت خودروسازی خودروهای بی کیفیت تولید می کنید و بررسی ها نشان می دهد که این مشکل ربطی به تحریم ندارد، باید ضمانت اجرایی ارائه کنید، اگر نمی توانید استانداردهای لازم را در چارچوب داشته باشید. در مدت مقرر، خسارتی بپردازید تا حقوق مردم پایمال شود».

قبلا 20 فروردین مهدی اسلام پناه، مدیرعامل سازمان ملی استاندارد امسال در یک برنامه تلویزیونی در پاسخ به سوالی مبنی بر تولید وانت نیسان زامیاد که استانداردهای آن با استانداردهای جهانی مطابقت ندارد، گفت: علاقه سازنده به تولید این وانت است. ماشین خیلی بالاست تا شهریور 1403 ما برای بهبود خودرو زمان دادیم. با این حال، در این بین تغییرات و بهبودهایی در آن صورت گرفته است.

وی گفت: پلت فرم نیسان سازه ای با قدمت 56 تا 57 سال است. ما می گوییم اگر اصرار به بازتولید دارید، حداقل تغییراتی را پیشنهاد دهید که مطابق با استانداردهای زمانه باشد. وحی خانه نیست. به روز و به روز می شود. گاهی با برخی از این مجموعه ها باید از زبان 50 سال پیش صحبت کنیم. تکرار زبان 50 سال پیش دشوار است. ما سعی می کنیم حقوق مصرف کننده را رعایت کنیم و تولید را متوقف نکنیم.

منبع:آخرخودرو

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا