رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: با همکاری وزارت اقتصاد پلمب الکترونیکی دفاتر را تکمیل کردیم و این امر موجب صرفه جویی در وقت و هزینه کسبه شده است.

به گزارش میزان، حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در اولین برنامه درباره طرح ها و اقدامات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: حریم سازی بیش از 99 درصد اراضی دولتی، حریم گذاری. از 98 سایت نظامی، 90 شهرک صنعتی، بیش از 90 رودخانه به 85 درصد از 80 درصد رسیده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه با بسته شدن اختلافات بین منابع طبیعی و نهادها و افراد در آینده نزدیک به آمار 100 درصدی دست خواهیم یافت، افزود: از سال گذشته رویکرد حل مسائل ثبتی را در دستور کار قرار داده ایم.

بابایی گفت: در عسلویه و چهار شهر و ده روستا مردم پس از 70 سال صاحب سند شدند. با همکاری وزارت امور اقتصادی، مهر الکترونیکی دفاتر را ایجاد کردیم. این امر باعث صرفه جویی در وقت و هزینه افراد تجاری شده است و داده ها حفظ می شوند و همیشه در دسترس هستند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اضافه کرد: از تیرماه صدور الکترونیکی اسناد را آغاز کردیم. تاکنون بیش از 3 میلیون سند الکترونیکی صادر شده است که این اسناد را می توان به صورت آنلاین بررسی کرد.

وی با تاکید بر اینکه طی یک تا دو سال آینده تمامی شرکت ها دارای اسناد الکترونیکی می شوند، گفت: محل شکایات به مرجع قضایی اسناد عادی است که به راحتی قابل جعل است؛ در صورتی که این اسناد به مراجع قضایی مراجعه می کنند. اسناد تحدید حدود صادره بعد از 12 تیرماه سبز و تک برگ بوده و مشمول قانون الزام به تنظیم سند رسمی می باشد. تا 12 تیر 1404 در سازمان ثبت برای اجرای سامانه ماده 10 فرصت داریم.

بابایی تصریح کرد: مردم دو سال فرصت دارند تا اسناد عادی را در این سامانه بارگذاری کنند و پس از آن دو سال فرصت دارند به واحدهای ثبت نامی مراجعه کنند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما