مهدی طارمی: ما بی‌شرف نیستیم!

طارمی: قبلا به زور به جام جهانی می‌رفتیم!

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین؛ مهدی طارمی که به عنوان بهترین بازیکن دیدار ایران – قرقیزستان انتخاب شد در نشست خبری گفت: بازی نسبتاً خوبی بود، نسبت به شرایطی که ما داشتیم. این را در نظر بگیرید که بازی اول همیشه شرایط سخت است. قطر که دو دوره قهرمان جام ملت‌ها شده، باخت، کره  مساوی کرد و استرالیا هم شکست خورد.

وی افزود: نمی‌خواهیم خودمان را با کسی مقایسه کنیم، ولی یک سوال از شما دارم؛ در باشگاه‌های فوتبال ایران چه امکاناتی برای بازیکنان فراهم می‌کنید؟ زمین دارید؟ امکانات سخت‌افزاری چه دارید؟ چه چیزی به بازیکنان داده‌اید که از آنها پیشرفت می‌خواهید؟ فقط حاشیه! فقط و فقط حاشیه! فوتبال ایران فقط شده حاشیه!

کاپیتان تیم ملی تصریح کرد: فقط به ما می‌آیند و می‌گویند که بگویید زمین خوب است و فلان چیز خوب است. تا کی بگوییم خوب است؟ چه چیزی خوب است؟ این زمین با زمین زمانی که امیر قلعه‌نویی بازی می‌کرد یک مدل است. یعنی هیچ پیشرفتی نشده و بدتر هم شده است. چه انتظاری دارید. یک سوال دارم؛ مگر ما چند دوره پیاپی به جام جهانی نرفتیم، مگر یک تورنمنت که هشت بازی دارد همه چیز به یک بازی وابسته است؟ الان کره مساوی کرده بدترین تیم آسیاست؟ چون ما یک بر صفر بردیم بدترین تیم آسیا هستیم؟

طارمی یادآور شد: با این امکانات و تجهیزات افتضاحی که به باشگاه‌ها می‌دهیم، چه انتظاری هست؟ خودتان می‌بینید. در ایران چند زمین خوب داریم؟ نداریم! از تیم ملی چه می‌خواهید؟ دوست‌مان در تلویزیون می‌گوید با یک دست و پا به جام جهانی می‌رویم؛ شما با دو دست و دو پا نبردید! شما به زور دقیقه 90 و در پلی‌آف و آن داستان‌ها بردید. چهار دوره پیاپی تیم ملی به جام جهانی رفته ولی در کل تاریخ و 200 سال قبل از آن چهار بار نرفتید.

وی با اشاره به شعار تماشاگران اظهار داشت: به من گفتند که نگو؛ ولی بی‌شرف کلمه سنگینی است. نمی‌توانیم بهم بگوییم بی‌شرف. ما بی‌شرف نیستیم. من نباید بگویم و شما هم نباید بگویید. من می‌دانم وضعیت اقتصادی برای مردم سنگین است و ما هم شکایت داریم. مگر ما برای کشور این اتفاقات را رقم زدیم که بی‌شرف هستیم.؟ امیرخان هم هزاربار گفته است که شرایط اقتصادی باید بهتر شود. طبیعی است که مردم این عقده‌ها و فشار را یک‌جا خالی کنند ولی نه در این حد. ما هم خانواده داریم و مثل شما هستیم و دست داریم این کشور موفق شود.

طارمی اضافه کرد: به همه رشته‌ها امکانات بدهید. این بلا را سر کشور آوردید و ما ناسزا می‌خوریم. به والله به من ربطی ندارد؛ نه من و نه هزار نفر بزرگتر از من نمی‌تواند اتفاقی رقم بزند. دست کسانی دیگر است. هیچ چیزی نداریم و فقط می‌گوییم این کار را کنیم و فلان کار را نکنیم. صعود می‌کنیم دیگر؛ چهار دوره صعود کردیم و این‌بار هم صعود می‌کنیم. الان هم که سه امتیاز داریم!

«شاید به دلیل شعارهای آخر بازی عصبانی هستید اما در اوایل بازی صحنه‌های جذابی دیدیم و خانواده‌ها کنار هم در ورزشگاه حاضر شدند و از تیم ملی حمایت کردند». طارمی در پاسخ به این سوال گفت: شما در کنفرانس قبل از بازی هم بودید؛ من گفتم که مردم از ما فیلم می‌گرفتند؛ من خودم دو بار از مردم فیلم گرفتم و گفتم که هیجان زده شدیم و از مردم تشکر کردم. آخر بازی هم به سمت بانوان رفتیم و تشکر کردیم. همه را جمع نمی‌بندیم اما یکسری چیزها که شاید هم هدایت شده بود، نباید اتفاق می‌افتاد. بازهم تشکر می‌کنم از مردم؛ این فرهنگ بدی است که جا افتاده است. مثلاً بازیکن قرقیزستان رفته کرنر بزند و بطری آب می‌اندازند؛ در لیگ ایران هم نباید این کار را کنید. این کارها خیلی قدیمی شده و باید یک چیزها را رعایت کنند. ما از مردم اصفهان هم تشکر می‌کنیم. ما عادت داریم به این شرایط که اتفاقات بدی می‌افتد؛ بازهم تشکر می‌کنیم و در این چند روز خیلی زحمت کشیدند. حرف من هم کلی است. شما شرایط زمین را هم دیدید. اگر شما می‌توانستید بازی کنید، ما هم می‌توانستیم.

منبع: بازتاب آنلاین

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما