اخبار روز سینما

من هرگز مخالف ساخت سری دوم «سن پترزبورگ» نبودم.


گزارش کردن تو خبر به گزارش روابط عمومی رادیو شو، بهروز افخمی درباره تجربه خود از بازی در فصل جدید «هفت» در برنامه استودیو هشت گفت: به نظر من برنامه سینمایی «هفت» در برنامه جدیدش برنامه بهتری شده است. به دلیل اینکه تهیه کننده این برنامه آقای تنکابنی مدام در تلاش است تا برنامه جایگاه بهتری پیدا کند همچنین گروه بزرگی از عوامل این برنامه در تلاش هستند تا برنامه ها و گزارش های جذابی را ارائه دهند که توجه مردم را به خود جلب کند. فکر می کنم «هفت» این روزها تبدیل به یک برنامه پرمخاطب شده است.

افخمی درباره ترکیب منتقدان حاضر در این برنامه نیز گفت: در سری جدید «هفت» منتقدان رضا صدیق، سیدحمید قادری، امیر قدری و آرش خوشخو به طور دائم در این برنامه حضور دارند.

کارگردان فیلم سینمایی «صبح اعدام» درباره اخبار مربوط به قسمت دوم فیلم «سن پترزبورگ» نیز گفت: هیچ وقت مخالف سری دوم این فیلم نبودم اما فیلمنامه ای وجود نداشت که بتواند تضمین کننده این فیلم باشد. موفقیت فیلم دنباله این فیلم در حال تصویربرداری است. به نظر می رسد تیم نویسندگان این سریال دوباره مشغول کار هستند و پیمان قاسم خانی مشغول نگارش سری دوم این اثر است. من و پیمان قاسم خانی در این سال ها بارها به فکر ساخت دنباله این فیلم بودیم و برای رسیدن به فیلمنامه جدید بحث هایی داشتیم، اما پلان های ارائه شده چندان جذاب نبود. البته خود پیمان برای این فیلم طرحی ننوشته و پلان ها را حمید فریدیان تهیه کننده این فیلم تهیه کرده است.

افخمی با بیان اینکه «کاغذ شطرنجی» بر اساس خاطرات واقعی یک بازپرس جنایی نوشته شده است، ادامه داد: به نظر من ترسناک ترین فیلم های تاریخ سینما درباره موضوعات واقعی هستند. مثلاً فیلم های «فارگو» و «کشوری برای پیرمردها» برادران کوئن نوعی کمدی سیاه هستند و از فیلم های ترسناک نیز محسوب می شوند.

وی همچنین درباره ساخت مستند مرحوم داریوش مهرجویی گفت: در آن زمان نمی خواستم تولید این فیلم را بلافاصله شروع کنم. در نتیجه به مهرداد غفارزاده پیشنهاد ساختم مستندی از مراحل دادگاه و مسائل مربوط به قتل مرحوم داریوش مهرجویی بسازد. مهرداد گرفتار چیزهای دیگری شد که زیر نظر من می گذرد و همچنان درگیر همان چیزهاست. به دلیل فشردگی وظایفم امکان ساخت فیلم درباره مهرجویی برایم مقدور نیست. البته معتقدم گذر زمان و دور شدن از احساسات می تواند فیلم را بهتر کند، شاید به نظرم بهتر باشد کارمان را با رمان شروع کنیم.

افخمی گفت: مدت ها بود که دنبال این بودم که ترس را کنار بگذارم و رمان بنویسم. رمان قتل داریوش مهرجویی و جزئیات پیرامون آن را می توان با رمان «در خنکی» ترومن کاپوتی مقایسه کرد که در دهه 60 آمریکا می گذرد و به قتل یک خانواده بی گناه آمریکایی و جزئیات تاریخ آمریکا می پردازد. ادبیات قبل و بعد از انتشار این رمان تقسیم بندی شده است.

افخمی همچنین به جزئیات فیلم تختی و پاسخ پسرش بابک اشاره کرد: هر فیلمسازی حق دارد فیلم بسازد و درباره رویدادهای مختلف مربوط به افراد عادی یا معروف داستان بنویسد. بابک تختی تحت تاثیر منتقدان فیلم تختی، یادداشتی برای مجله فیلم نوشت و اعلام کرد که می تواند از تهیه کنندگان فیلم شکایت کند. او معتقد بود که می‌خواهند پدرم را به رمبو تبدیل کنند و نمی‌توانست صبر کند تا شکایت کند. بعد عصبانی شدم و گفتم یازده ساله بودم که پدرت از دنیا رفت و من هم به کشتی علاقه داشتم و تهران را بهتر از تو می شناسم. پس دخالت در این موضوع فایده ای ندارد! البته بعدها شنیدم که بابک فیلمی را که ما ساختیم خیلی دوست داشته است.

افخمی در نهایت گفت: هنوز مطمئن نیستم که بتوانم درباره مهرجویی فیلم بسازم زیرا با تولید همزمان چند کار موافقت کردم و حتی فرصت انجام همه آنها را ندارم! اما اگر قرار باشد مرحله تحقیق را شروع کنم حتما به سراغ خانواده اش خواهم رفت. نوشتن رمانی مانند رمان کاپوتی ممکن است تا هشت سال طول بکشد، و مطمئن نیستم که تا آن زمان زندگی دیگری باقی مانده باشد، بنابراین به این زودی ها چنین انتظاری نداشته باشید.

مجله شبانگاهی استودیو هشت از شنبه تا چهارشنبه بین ساعت 18:30 تا 20 به تهیه کنندگی محمد بخشایش و دوبله محمدحسین امید از رادیو پخش می شود.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا