اخبار روز

من عضوی از باند نیویورکر نیستم. تابع قانون اقدام استراتژیک

ابراهیم رضایی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی شورای اسلامی در تشریح جلسه صبح امروز (دوشنبه) این کمیسیون با وزیر پیشنهادی امور خارجه گفت: در ابتدای این جلسه آقای عراقچی گفت: ایشان ابتدا رزومه و بیوگرافی را شرح دادند و سپس به طرح و دیدگاه خود اشاره کردند و سپس به سوالات اعضای کمیسیون پاسخ دادند.

به گزارش تسنیم، وی افزود: آقای عراقچی در این جلسه تاکید کرد که مصوبه مجلس در حوزه سیاست خارجی لازم الاجرا است و برای هیچ یک از این مصوبات استثنا قائل نیستیم و وزارت امور خارجه به آن وابسته است. ما دستورالعمل ها و دستورالعمل های بالاترین مقام کشوری را دنبال می کنیم و دستورالعمل های ابلاغی را اجرا می کنیم

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی خاطرنشان کرد: آقای عراقچی همچنین تاکید کرد که سه وظیفه اصلی سیاست خارجی، اول تامین منافع ملی و افزایش ثروت ملی، دوم تحکیم امنیت ملی و تقویت اقتدار کشور و سوم است. حفظ عزت و تحکیم عزت کشور.

رضایی گفت: وزیر پیشنهادی امور خارجه وظیفه اصلی این وزارتخانه را ایجاد و افزایش ثروت و قدرت کشور عنوان کرد و گفت: یکی یکی از برنامه های وزارت امور خارجه در دولت چهاردهم ارتقای دیپلماسی کشور در حوزه سیاست خارجی است.

وی ادامه داد: آقای عراقچی ضمن تمجید از سیاست همسایگی دولت شهید رئیسی تاکید کرد که در دولت چهاردهم راه شهید رئیسی و امیر عبداللهیان در ارتباط با کشورهای همسایه ادامه خواهد یافت.

سخنگوی کمیسیون ملی امنیت و سیاست خارجی خاطرنشان کرد: آقای عراقچی در این جلسه با تاکید بر اینکه تخصص و دیپلماسی تفاوتی ندارد، بیان کرد که هر دو باید به یک نتیجه برسند. زیرا دیپلماسی بدون میدان قدرت و قدرتی ندارد.

وی افزود: آقای عراقچی همچنین تاکید کردند که جهان بینی من مانند دوران خدمت در سپاه است و تغییری نکرده است و جزو باند نیویورکی ها نیستم.

رضایی خاطرنشان کرد: آقای عراقچی در ادامه این جلسه عنوان کردند که قانون اقدام راهبردی شورای اسلامی لازم الاجرا است و باید پیشاپیش آن را رعایت کنیم.

رضایی در پایان گفت: در روزهای آینده جلسه دیگری با کمیسیون امنیت ملی برای بررسی برنامه های آقای عراقچی برگزار خواهد شد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا