اخبار روز

منهارت E30; چرا این BMW تمام نمی شود؟! (+عکس)

عصر ایرانE30 (E30) یک کد افسانه ای در صنعت خودرو است و معنای عمیقی دارد. مخصوصا عاشقان ماشین بی ام و مشخص است که E30 یکی از جذاب ترین پلتفرم های طراحان باواریایی است که در سال 1982 ارائه شد و تا سال 1994 از خط مونتاژ خارج شد.

بی ام و 30 در کلاس سگمنت دی قرار داده شده. این گروه میزبان خودروهای لوکس کوچک است. بی ام و 30 بسته به سال ساخت، 4320 تا 4460 میلی متر طول، 1645 میلی متر عرض و 1360 تا 1400 میلی متر ارتفاع داشت.

وزن خالص خودرو 1080 و 1200 کیلوگرم محاسبه شده است.

بی ام و 30 این محصول در تاریخ خودروسازی جهان نیز محصول مهمی به حساب می آید، اما چرا؟

در پاسخ به این سوال وارد جزئیات خاص و بسیار پیچیده نمی شویم بلکه با یک سوال دیگر به همه چیز پاسخ می دهیم! به نظر شما دلیل محبوبیت این خودرو در سراسر جهان چیست؟ چطور با دیدن این ماشین در جاده هنوز از زیبایی این ماشین شگفت زده می شوید؟
نمونه های تمیز و جالب بی ام و 30 در ایران قیمت مشخصی وجود ندارد، حتی یک میلیارد تومان هم برای آن داده می شود!

زبان طراحی قدرتمند بی ام و در هنگام ارائه این محصول شرایطی را ایجاد کرده که پایان آن غیر قابل تصور است و E30 را به یکی از پلتفرم های جاودانه صنعت خودرو تبدیل کرده است.

هنر اجرا تیونر معروف آلمانی که روابط نزدیکی با ب ام و دارد در یکی از جدیدترین پروژه های خود به سراغ بی ام و E30 رفته تا هیولایی جدید را معرفی کند. این پروژه “3.5 توربو MH3” نام دارد.

فرو ریخت در بخش موتور از موتور 6 سیلندر 3.6 لیتری آلپینا B7S توربوشارژ برای این E30 استفاده شده است. البته این فقط یک انتقال ساده نیست و بسیاری از قسمت های فنی جدید پشت سر گذاشته شده است. سیستم اگزوز جدید انحصاری Manhart Performance، اینترکولر و توربو جدید، رمپ و بسیاری تغییرات دیگر برای دستیابی به قدرت 405 اسب بخار و گشتاور 649 نیوتن متر توسعه یافته است. یک گیربکس 5 سرعته دستی نیز به محور عقب متصل است.

Manhart برای این منظور رینگ‌های مشکی مات 19 اینچی 6 دو پره را ارائه می‌کند. بی ام و استفاده شده است که با هماهنگی رنگ قرمز دور رینگ و کالیپر سیستم ترمز برمبو بسیار جذاب شده است. سیستم ترمز 13 اینچی نیز در این معجون به چشم می خورد.

(ترمزهای عقب موجود هستند، اما کالیپرهای 4 پیستونی و دیسک‌های 13 اینچی در جلو استفاده می‌شوند.)

سیستم تعلیق حرفه ای از برند H&R نیز این مجموعه را بیش از پیش جذاب کرده است.

رنگ بدنه نیز کد ویژه ای از سبز مات تیره است و از پنل های فیبر کربنی در قسمت های مختلف مانند اسپلیتر جلو و اسپویلر عقب استفاده شده است.

هنر اجرا قیمت این محصول مربوط به دهه 90 هنوز مشخص نشده است.

BMW E30 Manhart Performance

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا