اخبار روز

منشور کوروش در راه اسرائیل می‌رود!

منشور کوروش کبیر در بریتانیا نگهداری می شود قرار است در اسرائیل به نمایش گذاشته شود.

طبق اعلام موزه بریتانیا این استوانه باستانی تا تاریخ ۳۰ ژوئن در آمریکا باقی می‌ماند و در تاریخ چهارم اکتبر (مهر ماه) به اسرائیل می‌رود و تا ۲۹ نوامبر در این کشور باقی می‌ماند و در اورشلیم [بیت‌المقدس] به نمایش گذاشته می‌شود.

منشور کوروش که در موزه بریتانیا برگزار می شود، از فردا (13 ژانویه 2024) به ایالات متحده سفر می کند تا در یک بازدید نادر از اسرائیل برای مدت محدودی در موزه ییل در نیوهیون، کانکتیکات به نمایش گذاشته شود. .

به گزارش بازتاب آنلاین به نقل از یورونیوز؛ به گفته موزه بریتانیا، این استوانه باستانی تا 30 ژوئن و 4 اکتبر در آمریکا باقی خواهد ماند.مهر ماه) به اسرائیل می رود و تا 29 نوامبر در آنجا و در اورشلیم می ماند [بیت‌المقدس] نمایش داده می شود.

منشور کوروش لوح گلی استوانه‌ای کوچکی است که با خط میخی و در عین حال حکاکی شده است. یکی این یکی از نمادین ترین اشیاء در مجموعه جهانی موزه بریتانیا است. این استوانه نمادی از چندفرهنگی، مدارا و حقوق بشر به حساب می آید. منشور کوروش استوانه ای به طول 23 سانتی متر و عرض 11 سانتی متر است.

این سند در حدود سال 539 قبل از میلاد نوشته شده است. زیر دیوارهای بابل نوشته شده است [عراق فعلی] کوروش، پادشاه وقت ایران، به خاک سپرده شد، توانست بابل را فتح کند. این سند شرح می دهد که کوروش چگونه توانست نبونیدوس، پادشاه بابل را با کمک مردوک، خدای بابل، که دیگر حوصله نبونیدوس را نداشت، شکست دهد.

 

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا