به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، قوانین بازی به شرح زیر است: پس از شروع بازی، هیچکس نمی تواند آن را ترک کند. هر کسی که خودسرانه بازی را ترک کند حذف خواهد شد. با اکثریت آرا، امکان توقف بازی در هر زمانی وجود دارد. پس از هر بازی، در صورت کسب اکثریت آرا، مبلغ جایزه بین همه تقسیم می شود. ربکا نیکلسون، منتقد گاردین، سه ستاره از پنج ستاره را به فصل داد و گفت که قسمتهای اولیه شبیه تاکتیکهای اتلاف وقت بود. منتقد گاردین گفت: با توجه به اینکه سریال یک «بازی مرکب» است، این یک رویه نسبتا رایج است. وقتی نوبت به خود بازی ها می رسد، این درام محبوب کره ای راه خود را پیدا می کند. اما زمان زیادی صرف کشیدن داستان می شود که بسیار دردناک است.»
منتقد گاردین به این نتیجه رسید که فصل سوم که برای سال 2025 تایید شده است، باید بهتر عمل کند و گفت: “با وجود همه پیچ و خم ها، به خصوص وقتی که داستان به سمت رویدادهای اصلی داغ می شود، این یک پیچش است.” یک بازی بزرگ وجود دارد که واقعاً خوب کار می کند، اما مشخص نیست که آیا پیچش به اندازه کافی با آنچه در فصل اول اتفاق افتاد متفاوت است یا خیر، و درست زمانی که فکر می کنید می دانید داستان به کجا می رود، مسیر خود را طی می کند. تغییر می کند، هیجان را افزایش می دهد و جایگاه خود را پیدا می کند. اما حیف که این روند طولانی است.
تیم گلنفیلد، منتقد تایمز نیز به فصل دوم چهار ستاره داد و گفت: “کلید موفقیت این بازگشت غافلگیرکننده، قدم زدن دقیق و متفکرانه است که با اشاراتی از نور در میان سایه های تاریک همراه است.” اگرچه مخاطب علاقه مند است که فوراً به میدان وحشت بازگردانده شود و روایت 456 بازیکن تحت کنترل و شکنجه به روشهای خلاقانهتری باشد، اما در چند قسمت اول به طور متقاعدکنندهای به بررسی زندگی خارج از زمین میپردازد.»
وی افزود: این سریال داستانی درباره انتقام و رستگاری است و نسبت به سریال اصلی پیچیدهتر، ظریفتر و چندلایهتر است.
با این حال، منتقد تلگراف، اد پاور، تنها سه ستاره به فصل داد و آن را معادل آلبوم دوم یک ستاره پاپ یک شبه تشبیه کرد. او نوشت: «این فصل شامل بسیاری از چیزهایی است که در فصل اول بازی ترکیبی 2021 دوست داشتید، اما علاقه چندانی به فراتر رفتن یا حتی زیر پا گذاشتن قوانین ندارید.
آنابل نوجنت، منتقد ایندیپندنت معتقد است که کارگردان در رویکرد خود کاملاً موفق است و به این فصل چهار ستاره داده است. او نوشت: فصل دوم بازی کامپوند به اندازه فصل اول تکان دهنده نیست، اما آیا این هدف اصلی نیست؟ تکرار شوک فصل اول غیرممکن است و هوانگ دونگ هیوک نویسنده به خوبی می داند که نباید تلاش کند.
او همچنین به شخصیتهای جدید بازی اشاره کرد و نوشت: «یک فراری از کره شمالی که مجبور میشود بچهاش را رها کند، یک کاریکاتوریست شهربازی که برای درمان سرطان دخترش به پول نیاز دارد، و یک ستاره سابق یوتیوب و تاجر کریپتو که از پولش استفاده میکند. سونگ گی هون گم شده به تلاش برای کمک به آنها ادامه می دهد، از جمله یک دختر جوان که بارداری خود را زیر لباس های ورزشی گشاد پنهان می کند و یک افسر نظامی سابق به دنبال یک لباس جدید است. زندگی در تایلند
منتقد ایندیپندنت همچنین نوشت: «در حالی که فصل اول از مرگها برای شوک استفاده میکرد، فصل دوم وحشت خود را از چیزی که مخاطبان میدانند در حال بازگشت است گرفته میشود و گیحون را دوباره به بازی بازمیگرداند». حتی با وجود اینکه گی هون می داند بعد از آن چه اتفاقی خواهد افتاد، حتی با این آگاهی هم نمی تواند جلوی آن را بگیرد. از بین بردن شوک و رمز و راز فصل اول یک ریسک است، اما به کارگردان اجازه می دهد پیام قدرتمند ضد سرمایه داری خود را به طور کامل بیان کند.”
از سوی دیگر، دانیل فاینبرگ، منتقد هالیوود ریپورتر، فصل دوم را یک ناامیدی کلی خواند و نوشت: این فصل مشکل اساسی ندارد که آن را شکسته بداند، اما به جرات می توان گفت که فصل دوم اینطور نبود. کار نمی کند.”
۲۴۴