اخبار روز

منتظر این تغییر جدید در کالابرگ باشید


به گزارش مانیبان، سید صولت مرتضوی دیروز در نشست کارگزاران صندوق تامین اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر اظهار داشت: در دو سال اخیر تعداد کشاورزان و روستاییان بیمه شده تقریبا معادل کل دوره افزایش یافته است. ایجاد این صندوق است و هم اکنون یک میلیون و 36 هزار بیمه شده جدید به این صندوق ملحق شده اند.

وی افزود: در بحث توجه به معیشت افراد مختلف به ویژه اقشار کم درآمد دو طرح مجزا اجرا شده است. یکی پرداخت مستمری یا کمک معیشتی برای دهک های مختلف جامعه و طرح حمایتی از مادران شیرده و دارای فرزند شیرده.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: در این دولت به طرح جوانان جمعیت و صندوق تامین اجتماعی روستاییان توجه ویژه شده است و اکنون به صندوق کشاورزان و روستاییان عشایری بیش از 500 هزار نفر می رسد. از میان افراد تحت پوشش زنان عشایری هستند. و روستائیان و کشاورزان شکل می گیرد.

معاون رفاهی و اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این جلسه گفت: پوشش بیمه ای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در سال آینده باید به بیش از 50 درصد برسد، اما تا باید از استان هایی باشد که کمتر به حمایت نیاز دارند.

علیرضا عسگریان ادامه داد: صندوق روستایی و مسافری صندوق فوق العاده ای است و به شخصه همیشه فکر می کنم که صندوق ها مشکلات زیادی ایجاد کردند اما صندوق تامین اجتماعی کشاورزان و مسافران پیشرفت خوبی داشته است.

وی افزود: این صندوق به خوبی شکل گرفته و به همین دلیل پیشرفت خوبی داشته است. در صندوق ها کارمندان زیادی مشغول به کار هستند و این الحاق به هیچ وجه قابل حل نیست، اما صندوق روستاییان و عشایر اینطور نیست.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی رفاه و امور اقتصادی با اشاره به اینکه این صندوق می تواند به بیمه اصلی تبدیل شود، خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مزایای صندوق بیمه اجتماعی برای کشاورزان، روستاییان و عشایر تعادل بین منابع و هزینه ها است. صندوق های بیمه از معدود صندوق هایی هستند که آینده را می بینند و بر اساس آن عمل می کنند و تنها در صورتی تراز می گیرند که آینده را خوب دیده باشند.

وی تاکید کرد: حداکثر 5 درصد منابع صندوق تامین اجتماعی از محل سرمایه گذاری است که 8 درصد آن در صندوق بازنشستگی کشوری است و صندوق روستایی و عشایری با 51 درصد از سود حاصل از سرمایه گذاری به منابع خود کمک می کند. پرداختی به این صندوق 49 درصد است عسگریان تاکید کرد: برای پایداری منابع صندوق باید اقداماتی انجام شود که از جمله آنها می توان به رشد متوازن و متناسب خدمت رسانی صندوق در مناطق مختلف اشاره کرد. نسبت استان سیستان و بلوچستان 4 درصد و کرمان 6 درصد کل کشور است که بسیار کم است و باید به نسبت و با رغبت مناطق محروم توزیع شود.

وی گفت: آموزش افسران در مناطق محروم باید افزایش یابد و کارمندان بیشتری در آنجا جذب شوند.

قائم مقام مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر نیز برنامه دولت برای تحت پوشش قرار دادن مادران روستایی را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: علاوه بر تحت پوشش قرار دادن 300 هزار مادر روستایی، 200 هزار نفر دیگر نیز به زودی بیمه و بهره مند خواهند شد. خدمات رایگان و حقوق بازنشستگی

سجاد طاهری گفت: توانسته ایم در دو سال گذشته بیش از یک میلیون و 350 هزار کشاورز روستایی و عشایری فاقد بیمه اجتماعی در کشور را بیمه کنیم که این رقم از ابتدای سال تاکنون معادل تقریبا 50 درصد کل عملکرد صندوق است. تأسیس آن تا ابتدای دولت سیزدهم. وی گفت: عملکرد صندوق تنها در دو سال گذشته معادل 99 درصد عملکرد دولت نهم و دهم و بیش از 80 درصد عملکرد دولت یازدهم و یازدهم بوده است. دولت های دوازدهم

معاون امور استان های صندوق تامین اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر ادامه داد: برای اولین بار بحث درمان تکمیلی مستمری بگیران با کمترین پرداختی اجرا شد و انشالله در تلاش و برنامه ریزی هستیم. در استان های دیگر اجرا شود.

این بیمه تکمیلی در سه استان همدان، آذربایجان شرقی و اصفهان اجرا شد، اما برای اجرای آن در تمام استان های کشور، متأسفانه هیئت مدیره با صدور تبصره ای ما را از این کار منع کرد، اما در تلاش هستیم تا آن را اجرا کنیم. . دوباره این اقدام یکی یکی از کارهای بزرگی که صندوق انجام داد این بود که 311 هزار مادر روستایی و مسافری را که شاغل نبودند تحت پوشش قرار دادیم و حق بیمه آنها رایگان و توسط دولت پرداخت شد. از یک میلیون نفر بیمه شده حدود 600 هزار نفر را زنان روستایی و عشایری تشکیل می دهند و این ضریب بسیار خوبی است.

طاهری در خصوص آمارهای تحت پوشش این صندوق گفت: تعداد کل اعضای صندوق بیش از 3 میلیون نفر است و دیگر صندوق کمی نیست و بعد از تامین اجتماعی بزرگترین صندوق رفاه اجتماعی هستیم کشور. .

وی تاکید کرد: برای مستمری بگیران تقریبا 210 درصد افزایش مستمری حداقل مستمری بگیران را داشته ایم و در سایر مقاطع طی سه سال مستمری آنها 83 درصد رشد داشته است.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا