اخبار روز

مناظره بایدن و ترامپ بر سر ایران در اولین مناظره انتخاباتی

جو بایدن، رئیس جمهور فعلی دموکرات، در اولین مناظره انتخاباتی خود با رقیب جمهوری خواه خود، دونالد ترامپ، که از سیاست خارجی او انتقاد کرد، گفت: «در دوره ترامپ، ایران به پایگاه ما (عین الاسد) حمله کرد و ترامپ هیچ کاری نکرد. هیچ کاری نکرد.»

به گزارش ایرنا، رئیس جمهور مستقر آمریکا در ادامه حملات خود به ترامپ در این زمینه گفت: ترامپ گفت که «تنها چند سرباز سردرد گرفتند».

بایدن همچنین گفت: من کسی بودم که جهان را برای دفاع از اسرائیل در برابر حمله موشکی ایران بسیج کردم.

ترامپ بایدن را به بی عملی در قبال ایران متهم کرد

اما دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، بایدن را به بی عملی در قبال ایران متهم کرد و مدعی شد: «در زمان من، ایران ورشکسته بود، آنها پولی برای دادن به تروریسم نداشتند و پولی برای دادن به حماس نداشتند».

رئیس جمهور سابق آمریکا سپس مدعی شد که اگر من رئیس جمهور آمریکا بودم، حماس هرگز به اسرائیل حمله نمی کرد.

ترامپ در این شعار زمانی که بایدن به دلیل مهاجرت مورد حمله قرار گرفت، مدعی شد که به طور جدی با تروریسم مبارزه کرده است و سپس به ترور ابوبکر البغدادی و شهادت سردار قاسم سلیمانی اشاره کرد.

بایدن: حماس باید نابود شود

جو بایدن، رئیس جمهور کنونی آمریکا در پاسخ به سوالی درباره جنگ اسرائیل در غزه گفت: حماس باید نابود شود. این حماس است که نمی خواهد جنگ پایان یابد، اما تمرکز ما اکنون بر پایان دادن به جنگ است

ترامپ: بایدن یک فلسطینی شده است، اما تبدیل به یک فلسطینی بسیار بد شده است

ترامپ درباره جنگ اسرائیل در غزه نیز با اشاره به نارضایتی فلسطینی ها از بایدن گفت: اسرائیل باید کار را تمام کند. بایدن شبیه یک فلسطینی شده است، اما او را دوست ندارند، زیرا او تبدیل به یک فلسطینی بسیار بد و یک فرد ضعیف شده است.

رئیس جمهور سابق آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا از تشکیل کشور مستقل فلسطین حمایت می کند یا خیر، پاسخ داد: باید منتظر ماند و دید چه اتفاقی می افتد، اما قبل از انجام این کار، مشکل ما این است که همه هزینه ها را متحمل می شویم.

اولین مناظره بایدن و ترامپ در استودیوی شبکه تلویزیونی CNN در آتلانتای جورجیا و با حضور جیک تپر و دانا باش، دو مجری سرشناس سی ان ان، بدون حضور مخاطبان برگزار شد.

این مناظره 100 دقیقه به طول انجامید و شامل دو وقفه تبلیغاتی بود. در جریان مناظره، کانون های انتخاباتی دو نامزد نتوانستند با آنها تعامل داشته باشند.

ب و ب و کرده بودند ح ج ج ج آنه ب ب ی می نم نم ن ب ب ب ب که ر تصوّر قر قر قر قر قر قر قر قر قر قر تر، تر می گیرد تر دولت در تریبون. ترک کرد.

در حین مناظره، به جز نوبت نامزد برای سخنرانی، میکروفون ها نیز خاموش شد، زیرا آخرین مناظره آنها در سال 2020 بسیار پرتنش بود و ترامپ به بایدن اجازه نداد سخنرانی خود را به پایان برساند و بایدن را مجبور به پاسخگویی کرد و “نتوانست”. ساکت نمیشی مرد؟” او گفت.

همچنین مقرر شد رئیس جمهور آمریکا آخرین نفری باشد که در این مناظره صحبت می کند. هر دو کاندیدا به صورت ایستاده مناظره را انجام خواهند داد. هیچ وسیله یا یادداشتی روی صحنه مجاز نیست و نامزدها فقط یک خودکار، کاغذ و یک بطری آب دارند.

تیم بایدن، که برخی از آنها به آماده سازی باراک اوباما، رئیس جمهور سابق دموکرات آمریکا برای مناظره های او کمک کردند، امیدوارند بر سختی های اولین مناظره های امشب نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا غلبه کنند.

مناظره های تلویزیونی از دیرباز بخش مهمی از مبارزات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بوده و لحظات تاریخی را برای نامزدها رقم زده است. رؤسای جمهور فعلی و سابق ایالات متحده عصر امروز (پنجشنبه عصر به وقت محلی) خارج از محدوده امن دفاتر خود در کاخ سفید با یکدیگر دیدار کردند و میلیون ها آمریکایی و افکار عمومی جهان شاهد این مناظره تاریخی بودند.

ترامپ از سال 2016، زمانی که برای اولین بار رئیس جمهور ایالات متحده شد، یکی او یکی از چهره های برجسته حزب جمهوری خواه است که در انتخابات 2020 به رقیب دموکرات خود جو بایدن شکست خورد.

آمریکایی در روز سه شنبه، 5 نوامبر 2024 (15 آبان 1403) برای انتخاب رئیس جمهور بعدی ایالات متحده به پای صندوق های رای بروید. برنده این انتخابات دوره چهار ساله ریاست جمهوری خود را از ژانویه 2025 آغاز خواهد کرد.

311311

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا