اخبار روز

ممنوعیت محصولات آرایشی و بهداشتی به طور کامل برداشته شد

وزیر اقتصاد و دارایی از لغو ممنوعیت واردات محصولات آرایشی و بهداشتی به صورت انبوه خبر داد. این قطعنامه توسط شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در 25 تصویب شد فروردین 1403 لازم الاجرا شد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: رفع ممنوعیت واردات لوازم آرایشی و بهداشتی به میزان زیادی ثبت شده است.

به گزارش تسنیم، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی عصر امروز در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اظهار داشت: امیدواریم دولت آینده از شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استفاده کند و به جای حل مشکلات بخش خصوصی از شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استفاده کند. در گذشته نیز از این نهاد استفاده می‌شده است و باید ارتباط مناسبی بین دستگاه‌های سیاست‌گذار و بخش خصوصی وجود داشته باشد.

وی در خصوص مشکلات عرضه و واردات محصولات آرایشی و بهداشتی که انجمن مربوطه به وزارت بهداشت مراجعه کرده بود، گفت: بر اساس ابلاغیه مورخ 4 اسفند رئیس سازمان توسعه تجارت. فروردین در سال 1403 لغو ممنوعیت واردات لوازم آرایشی و بهداشتی به مقدار زیاد با موافقت همه انجمن ها اعلام شد و نماینده بخش خصوصی اعلام کرد که این تصمیم اجرایی نشده و ثبت سفارش در سازمان امکان پذیر نیست. سامانه جامع معاملات؛ این موضوع توسط انجمن مربوطه در حال پیگیری است.

وی افزود: مصوبه یکصد و نوزدهمین جلسه شورا در تاریخ 30 بهمن 1402 با موضوع بررسی مشکلات واردکنندگان دارو، افزودنی ها و مواد بیولوژیک در خصوص تعرفه صدور مجوز ورود و ثبت و افزایش 1.65 درصدی فوب کالاهای دامپزشکی از ابتدای سال جاری به ارز ATS.

وی تصریح کرد: ما تابع این منطق هستیم که مصوبه ای که در نهایت پیام بهتری برای افزایش تولید و صادرات کشور دارد و هر چه تولیدکننده را به سمت تولید و صادرات بیشتر یاری کند، منطق اجماع ماست و بنابراین چیست. پیشنهاد بخش خصوصی است و ما از هر پیشنهاد بخش دولتی حمایت می کنیم.

خاندوزی گفت: از اول خرداد از زمان انقضای قانون پولی و بانکی سال 51 و اجرایی شدن قانون بانک مرکزی مصوب 1402، در ابلاغ و تشریفات قانونی با تأخیر مواجه شد اما امروز اولین جلسه شورای عالی بانک مرکزی تشکیل شد و قانون جدید تصویب شد. از سوی مجلس و لذا انشاءالله آنچه در کمیسیون ارز تصویب شد پیگیری شد و بانک مرکزی نیز همین اطلاعیه را از بانک مرکزی به سازمان امور مالیاتی ارسال خواهد کرد تا سازمان امور مالیاتی بر اساس مصوبه جدید اقدام کند. روش.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا