اخبار روز

ممنوعیت جدید برای همه آیفون ها


به گزارش مانیبان؛ صدریخواه مدیرکل واردات گمرک ایران در بخشنامه ای خطاب به گمرکات اجرایی هشتم. خرداد در خصوص واردات گوشی تلفن همراه، ماه اعلام کرد که واردات گوشی های هوشمند با برند اپل ممنوع شد و در صورت رفع ممنوعیت واردات از سوی مراجع ذیربط، سود تجاری آن 96 درصد تعیین می شود.

لازم به ذکر است که به مدت تقریبی دو سال بر اساس مصوبات ابلاغی، مدل های تلفن همراه 14 سال و بالاتر قابل ثبت در کشور نبودند، اما پس از تصویب جدید هیئت دولت در خصوص اصلاح سود تجاری برخی مقالات وارد شده، در مورد لغو مجوز واردات برند اپل به طور کلی تردید وجود داشت.

اکنون طبق بخشنامه گمرک ایران مشخص شده است که واردات آیفون به طور کامل ممنوع است و آیفون های مدل 13 به بالا که تا روزهای گذشته از گمرک ترخیص می شدند، کاملا ممنوع شده است.

رهگیری گمرکات واردات ایران هشتمین بخشنامه را نشان می دهد خرداد در خصوص واردات گوشی تلفن همراه نیز در ماه ابهامی وجود نداشت و با توجه به اینکه طبق هماهنگی و بررسی وزارتخانه، مدل های 13 و کمتر از خط تولید حذف و تنها مدل های تجدید شده این گوشی وارد کشور شد. . از حریم خصوصی، واردات برند اپل توسط هیئت دولتی کاملاً ممنوع اعلام شده است.

سال گذشته نزدیک به 900 میلیون دلار تلفن همراه به ارزش بیش از 600 دلار وارد کشور شد که بیشتر آنها مربوط به مدل های مختلف آیفون بودند.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا