اخبار روز

ممنوعیت استفاده از بکینگ پودر در نانوایی ها / تجهیز بازرسان وزارت بهداشت به دستگاه نمک سنجی

رئیس مرکز بهداشت حرفه ای و محیطی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه استفاده از بکینگ پودر برای پخت نان ممنوع است، تاکید کرد: در صورت تخلف با توجه به نوع تخلف با تخلفات برخورد می شود.

دکتر. جعفر جندقی در گفت وگو با ایسنا. وی با اشاره به اینکه در تهیه نان چند نکته وجود دارد، خاطرنشان کرد: نمک موجود در خمیر و پرهیز از بیکینگ پودر در پخت نان برای وزارت بهداشت مهم و مورد توجه است.

وی با بیان اینکه میزان نمک مصرفی در نان به طور مستمر مورد ارزیابی و پایش قرار می گیرد، تصریح کرد: در حال حاضر تمامی بازرسان وزارت بهداشت که بر نانوایی ها نظارت و نظارت می کنند مجهز به دستگاه های نمک سنجی هستند و نظارت بر میزان نمک نان بلافاصله انجام می شود.

رئیس مرکز بهداشت محیط و کار وزارت بهداشت با اشاره به استفاده از بیکینگ پودر در پخت نان خاطرنشان کرد: تمامی بازرسان وزارت بهداشت که بر نانوایی ها نظارت می کنند علاوه بر نمک سنج نانوایی ها با استفاده از بکینگ پودر مجهز به PH متر هستند برای پخت نان شناخته خواهد شد.

به عبارت دیگر، در صورتی که از بکینگ پودر برای پخت نان استفاده شده باشد، با استفاده از تجهیزات موجود در اختیار بازرسان بررسی و موارد مشکوک به آزمایشگاه های مواد غذایی ارجاع داده می شود.

جندقی با بیان اینکه استفاده از بیکینگ پودر در نان ممنوع است و تخلف محسوب می شود، تصریح کرد: در صورت تخلف نانوایی ها و استفاده از بیکینگ پودر به جای خمیر ترش، متخلفان با استفاده از چک لیست مجازات و تخلفات مکرر خواهند شد مجازات تخلفات ارجاع به مراجع قضایی.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا