سدان جدید ایران خودرو دنا جوانان نام دارد مرداد ماه برای عرضه آن و در اینجا به معرفی مختصری از این سدان سریع می پردازیم.

چند ماه پیش ایران خودرو اعلام کرد که قصد دارد نوع جدیدی از دنا پلاس را با نام جوانان دنا روانه بازار کند. سریع ترین سدان داخلی که حالا به موتور جدید مجهز شده و حتی ظاهر متفاوتی نسبت به سدان های موجود در بازار دارد. ایران خودرو پیش از این اعلام کرده بود که این سدان در مرداد این خودرو در ماه سال جاری عرضه خواهد شد و انتظار می رود بازار از این خودرو خوشحال شود. در زیر به شرح مشخصات و تغییرات جدیدترین سدان ایران خودرو می پردازیم.

ملاقات با جدیدترین سدان ایران خودرو + ویدیو معرفی دنا جوانان

تغییرات ظاهری جدیدترین سدان خودرو ایران

قرار بود زودتر باشه دانای جوان ظاهری مشابه دنا پلاس دارد اما در جدیدترین آپدیت های این پروژه، سدان جدید ایران خودرو ظاهری متفاوت خواهد داشت. در این خودرو چراغ ها عوض شده و قرمز آلمانی را در کاسه چراغ می بینیم. علاوه بر این، دور جلوپنجره قرمز رنگ شده و پدال‌ها نیز طراحی اسپرت دارند. در واقع محصول جدید ایران خودرو به گونه ای طراحی شده است که جوان پسندتر باشد و به نوعی این سدان را اسپرت تر جلوه دهد.

دیدار با خودروی سدان جدید ایران + فیلم معرفی دنا یانگ
ملاقات با جدیدترین سدان ایران خودرو + ویدیو معرفی دنا جوانان

در کابین نیز تغییراتی ایجاد کرده ایم و فرمان در این نسخه از نوع D بریده شده است.دکوراسیون داخلی تغییر کرده و شاهد تودوزی و رنگ های جدید داخل کابین هستیم. فرش کف دارای حاشیه قرمز است و روکش صندلی ها با چرم مخملی است.

مشخصات فنی

در زیر کاپوت این سدان اسپرت یک موتور 1.65 لیتری به نام EFP داریم که در واقع نسخه بهبود یافته TC7 است. این موتور توربوشارژ دارای 4 سیلندر و 16 سوپاپ با تکنولوژی زمانبندی متغیر سوپاپ ورودی و خروجی می باشد.TVV) و یک پمپ روغن متغیر به موتور اضافه شده است.

دیدار با خودروی سدان جدید ایران + فیلم معرفی دنا یانگ
ملاقات با جدیدترین سدان ایران خودرو + ویدیو معرفی دنا جوانان

این موتور با تغییرات ذکر شده می تواند حداکثر توان 160 را تولید کند رزومه و در نهایت گشتاور دارای 245 نیوتن متر است. نکته مهم در مورد این موتور این است که حداکثر گشتاور در مدار کمتر از 1700 دور در دقیقه قرار می گیرد و از طرفی نسبت تراکم بهتری برای آن ثبت می شود. قدرت موتور از طریق گیربکس 6 سرعته. AT اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می شود. این گیربکس از نسل هفتم بوده و قابلیت رفع گیر به صورت خودکار را دارد. همانطور که مهندسان ایران خودرو اعلام کرده اند، این مدل دنا پلاس در شرایط استاندارد می تواند شتاب 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت را در کمتر از 9.8 ثانیه طی کند.

ویژگی های جدیدترین سدان ایران خودرو

که در جدیدترین سدان ایران خودرو امکاناتی مانند سانروف برقی، چهار کیسه هوا، استارت دکمه ای، سنسور نور، سنسور باران، صندلی های جلو برقی، فرمان برقی، کروز کنترل، آینه های تاشو برقی، تهویه خودکار، صفحه نمایش لمسی، چراغ خوش آمدگویی، Apple CarPlay و Android Auto، سنسور پارک و دوربین معکوس، چراغ روشنایی در روز، سنسور مانیتورینگ تایرشیشه عقب دودی، رینگ های آلومینیومی، تودوزی داخلی چرم و پارچه، آینه حساس به نور، فرمان دی برش و … می توانید ببینید.

منبع:آخرخودرو

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما