اخبار روز

کره شمالی گفت:مغز رئیس جمهور کره جنوبی مثل زباله است! /جزئیات

خبرگزاری رسمی کره شمالی با اشاره به رئیس جمهور کره جنوبی، تاکید کرد که آشخانه مانند فردی نمی‌تواند مفاهیم عمیق و بزرگ توسعه روابط دوستانه کره شمالی و روسیه را درک کند.

کره شمالی امروز (دوشنبه) در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل از رئیس جمهور کره جنوبی به دلیل هشدار نسبت به تعمیق روابط نظامی میان پیونگ یانگ و مسکو انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا، یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی چند روز پیش در سخنرانی خود در هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: اگر کره شمالی و روسیه بر سر شراکت دفاعی به توافق برسند و این توافق یک تهدید باشد، کره جنوبی بیکار نخواهد ماند.

سفر اخیر کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی به روسیه و دیدار وی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و پایگاه های نظامی کلیدی این کشور باعث نگرانی بین المللی شده است و برخی می گویند ممکن است دو کشور در جریان توافقنامه ها داشته باشند، در این سفر مبادله اسلحه صورت گرفت.

خبرگزاری رسمی کره شمالی موسوم به KCNA در گزارشی نوشت: یون سئوک یون، یک خائن دروغین، حتی در هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد به طور بدخواهانه به روابط کره شمالی و روسیه تهمت زد.

این خبرگزاری بدون اشاره به احتمال معامله تسلیحاتی با روسیه گفت: حفظ روابط نزدیک خود با یکدیگر حق کاملا طبیعی و مشروع کشورهای همسایه است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی در ادامه تاکید کرد: کاملا بدیهی است که چنین فردی با مغزی زباله مانند نمی تواند اهمیت عمیق و عظیم توسعه روابط دوستانه بین کره شمالی و روسیه را درک کند. خائن و احمق دیپلماتیک که به ناپختگی و بی کفایتی سیاسی معروف است.

کو بیونگسام، سخنگوی وزارت اتحاد کره جنوبی گفت: توهین های خبرگزاری رسمی کره شمالی نشان می دهد که سیستم غیراستاندارد این کشور فاقد آداب اساسی و عقل سلیم است.

علاوه بر این، به گفته نیروی دریایی کره جنوبی، امروز نیروهای دریایی این کشور و آمریکا رزمایش مشترک سه روزه ای را در سواحل شرقی شبه جزیره کره برای ارتقای توان عملیاتی خود آغاز کردند.

کره شمالی بارها به رزمایش های مشترک سئول و واشنگتن با آزمایش موشکی پاسخ داده و به صراحت اعلام کرده است که این رزمایش ها «تمرینات جنگی» است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا