اخبار روز

خبری خوش برای معلمان! / واریز معوقات فرهنگیان تا پایان شهریور ماه!

رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش، از پرئاخت معوقات معلمان و فرهنگیان تا پایان شهریور خبر داد و اعلام کرد که قرار است تا از تجربه ارزشمند کارمندان بازنشسته آموزش و پرورش مجددا برای تدریس استفاده شود.

به گزارش پی ام آپ به نقل از تسنیم; رضا مراد صحرای; وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه به طور جدی به معضل نیروی انسانی رسیدگی می کنیم، گفت: بر اساس تبصره ۲ ماده ۱ قانون منع به کارگیری بازنشستگان، کارمندان بازنشسته نمی توانند بیش از یک سوم زمان بازنشستگی کار کنند. اما در مورد معلمان این موضوع صدق نمی کند و با تصویب به کارگیری معلمان بازنشسته از سال 1401 به صورت 24 ساعته این امکان فراهم شد تا بتوانیم از ظرفیت معلمان بازنشسته مجرب استفاده بیشتری کنیم.

وی با اشاره به تصویب حق التدریس ماهانه افزود: تا پایان شهریور تمام معوقات سالیانه معلمان را پرداخت می کنیم، همچنین 65 درصد معلمان معترض به رتبه‌بندی، به یک رتبه بالاتر ارتقا یافتند و رتبه‌بندی جدید از اول مهر امسال اعمال خواهد شد.

صحرایی تصریح کرد: اگر در هر زمینه ای اتفاق خوبی بیفتد از مدرسه شروع می شود و عامل آن مدیر مدرسه است. مدیر مدرسه می تواند عامل بسیاری از پیشرفت های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی در کشور باشد زیرا آینده در مدرسه برنامه ریزی شده است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند سه عامل برنامه ریزی دقیق و شفاف، تلاش و مجاهدت و نظارت و مراقبت هر سه در کنار هم هر نتیجه ای را ممکن و هر برنامه ای را به واقعیت تبدیل می کند.

وی تصریح کرد: رسالت ما تربیت دانش آموزانی است که در شش ساحت تربیتی این ویژگی ها را پیدا کنند چرا که تحقق چشم انداز ایران در گرو تحقق چشم انداز سند تحول است که باید در راستای آن تلاش کرد.

صحرایی با تاکید بر نقش و جایگاه مهم مدیر و معلم در تحقق سند تحول بنیادین، خاطرنشان کرد: شهدای مدافع حرم، نوجوانانی که به پیاده روی اربعین کربلا رفتند و یا دانش آموزانی که در پیاده روی اربعین حسینی حضور داشتند. مراسم و ارائه خدمات به مردم، همه اینها توسط معلمان آموزش دیده است. کاری که آموزش و پرورش در حوزه فرهنگ سازی انجام می دهد توسط هیچ نهادی انجام نشده است و اگر کاری انجام داده است با مشارکت و همکاری انجام شده است.

وزیر آموزش و پرورش از آمادگی کامل این وزارتخانه برای آغاز سال تحصیلی خبر داد و تاکید کرد: آماده استقبال از مهری شاد و امیدوار هستیم.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا