اخبار روز سینما

معنی این استوری “امیر جدیدی” چیه؟ | آقای بازیگر با این استوری چه چیزی رو میخواد ثابت کنه؟

به گزارش پی ام آپ، اگر در طول 13 سال فعالیت حرفه‌ای امیر جدیدی را دنبال کرده باشید، حتماً می‌دانید که او با بازی در فیلم “آفریقا” وارد حوزه بازیگری شد.

در سال 92، امیر جدیدی برای دومین بار با هومن سیدی در فیلم “سیزده” همکاری کرد و نقش آرش را بازی کرد.

سپس، در آثار کارگردانان مشهور دیگری نیز حضور پیدا کرد و برای بازی در دو فیلم “ابوقریب” و “عرق سرد”، جایزه فجر را از آن خود کرد.

یکی از مهم‌ترین نقش‌هایی که امیر جدیدی در طول 13 سال فعالیت حرفه‌ای خود بازی کرد، نقش رحیم در فیلم “قهرمان” به کارگردانی اصغر فرهادی بود.

امیر جدیدی ساعاتی قبل تصویری از نیم‌روی یک پلنگ جذاب و زیبا در طبیعت را منتشر کرد که توجه کاربران را به خود جلب کرد. برخی از کاربران با تشبیه او خود به پلنگ جذاب طبیعت، این تصویر را به عنوان یک نماد برای زیبایی و جذابیت تعبیر کردند.

معنی این استوری "امیر جدیدی" چیه؟ | آقای بازیگر با این استوری چه چیزی رو میخواد ثابت کنه؟

بیوگرافی امیر جدیدی

امیر جدیدی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون متولد ۳۱ خرداد ۱۳۶۳ در تهران است.

فعالیت حرفه‌ای سینمایی او از سال ۱۳۸۹ با بازی در فیلم “آفریقا” آغاز شد و تاکنون با بازی در فیلم‌هایی همچون “سیزده” و “پایان خدمت”، دیپلم افتخار بازیگری در جشنواره فیلم فجر را دریافت کرده است.

حضور امیر جدیدی در فیلم‌هایی همچون “تنگه ابوقریب” به کارگردانی بهرام توکلی، “عرق سرد” ساخته سهیل بیرقی و “هت ریک” ساخته رامتین لوافی، سه حضور سینمایی او در سال ۱۳۹۶ بود که دو فیلم اولی به بخش سودای سیمرغ سی و ششمین جشنواره فیلم فجر راه پیدا کردند و او برای بازی در این دو فیلم، جایزه سیمرغ بهترین بازیگر مرد را دریافت کرد.

از دیگر افتخارات او می توان به جایزه بهترین بازیگر مرد فیپرشی جشنواره پالم اسپرینگز 2022، تندیس بهترین بازیگر مرد جشنواره حافظ 1400 و نامزدی جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره آسیا پاسیفیک اشاره کرد.

از دیگر آثار امیر جدیدی می توان به قهرمان، من، خنده های آتوسا، لتیان، رخ دیوانه، قاتل اهلی، عرق سرد و قانون مورفی اشاره کرد.

بازی امیر جدیدی در نقش افسر امنیتی در فیلم روز صفر با استقبال مخاطبان و منتقدان روبرو شد و او نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد از سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر شد.

گردآوری شده از سایت فرتاک نیوز

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا