اخبار روز

معمای وحشتناک مومیایی «فریاد» مصری بالاخره حل می شود (+ عکس)

زن جیغ بیش از سه هزار سال پیش در مقبره سنموت، یکی از معماران سلطنتی سلسله هجدهم هتشپسوت در مصر به خاک سپرده شد. قبر سنموت حاوی یک اتاق جداگانه برای مادر و سایر بستگانش بود و در سال 1935 کشف شد.

همچنین زن مومیایی شده یکی او یکی از بستگان سنموت بود و اگرچه نامش مشخص نیست، اما به شکلی باشکوه به خاک سپرده شد. او را در تابوت چوبی با دو حلقه از نقره و طلا و جواهرات دیگر دفن کردند و بر سرش کلاهی بافته شده بود.

برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر در مورد این زن مومیایی شده و مرگ او، محققان بقایای او را با دقت زیادی بررسی کردند. آنها یک سی تی اسکن از بدن او ایجاد کردند تا آن را به صورت سه بعدی بررسی کنند و یک کالبد شکافی مجازی انجام دهند. آنها همچنین نمونه ها را با استفاده از ابزارها و روش های بسیاری مانند میکروسکوپ الکترونی روبشی، طیف سنجی فروسرخ تبدیل فوریه و تجزیه و تحلیل پراش اشعه ایکس برای تعیین ترکیبات مورد استفاده برای مومیایی کردن، تجزیه و تحلیل کردند.

محققان با بررسی مومیایی متوجه شدند که این زن 1.54 متر قد دارد. او در سن 48 سالگی بر اثر بیماری آرتروز درگذشت. او همچنین برخی از دندان هایش را از دست داد که احتمالاً در طول زندگی او اتفاق افتاده است زیرا استخوان فک او پس از از دست دادن دندان هایش تا حدودی بهبود یافته است.

علت دقیق مرگ این زن مشخص نشد، اما نکته جالب در مورد بدن او سالم بودن مغز، دیافراگم، قلب، ریه ها، کبد، طحال، کلیه ها و روده های این زن بود. این غیر معمول نیست، اما نادر است. مومیایی کردن شامل برداشتن اکثر اعضای بدن بود.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا