اخبار روز

معماری مدرن خانه خاکستری در دشت سرسبز ماکو (+ عکس)

هدف اصلی معماران از طراحی این ویلا ایجاد فضایی متمایز و فراموش نشدنی در ورودی شهر ماکو بوده است. آنها با الهام از طبیعت بکر منطقه و با کمترین آسیب، ویلایی را طراحی کرده اند که در تعامل کامل با محیط اطراف است.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

به گزارش فرادید، استفاده از طرحی نامنظم و منحصر به فرد که یادآور کوه های مرتفع منطقه است، این پروژه را به ویلایی واقعی تبدیل کرده است. استفاده از سنگ بازالت به عنوان یک متریال بومی در نمای ساختمان باعث تعمیق این ارتباط با محیط می شود. رنگ خاکستری و حجم زیاد ویلا نیز حس آرامش و آرامش را منتقل می کند.

طراحی هوشمندانه برای استفاده از نور و منظره

علیرغم حجم زیاد، ساختمان اصلی ویلا به لطف طراحی هوشمندانه خود به خوبی با طبیعت ادغام شده است. تمام قسمت‌های این بنا از نور طبیعی در همه جهات بهره می‌برد و ساکنان خانه می‌توانند از مناظر بی‌نظیر ارتفاعات شمالی، دشت‌های جنوبی، رودخانه و خیابان اصلی لذت ببرند.

معماری مدرن خانه خاکستری در دشت سرسبز ماکو

دسترسی آسان و تجربیات متنوع

طبقه اول ویلا به نشیمن و آشپزخانه اختصاص دارد و از حیاط از طریق دو پله فلزی سبک قابل دسترسی است. یک پلکان در طبقه بالا به تراس پشت بام منتهی می شود که در آن می توانید از منظره 360 درجه از منطقه اطراف لذت ببرید.

معماری مدرن خانه خاکستری در دشت سرسبز ماکو

شکل ساختمان به گونه ای طراحی شده است که کاربر در هنگام ورود به ویلا کاملا در طبیعت غرق می شود. پنجره های بزرگ این ویلا نیز در هر زمان از سال و در هر زمانی از روز تجربه متفاوتی از چشم انداز اطراف را ارائه می دهد.

به طور کلی می توان گفت که ویلای خاکستری نمادی از رویکرد مدرن به معماری است. این ویلا با رنگ های مدرن، حجم ها و ارتباط با طبیعت، انعکاسی از ایده های مدرن در این منطقه است.

معماری مدرن خانه خاکستری در دشت سرسبز ماکو

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا