به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، مشروح خاطرات آیت الله هاشمی مورخ 4 اسفند. شهریور خواندن 1380;

با دستیاران مرکز تحقیقات [مجمع تشخیص‌ مصلحت نظام] جلسه داشتم تمام زمانی را که صرف مسائل فعلی آمریکا کردم [=حملات یازده سپتامبر] تبدیل شد. دکتر [حسن] روحانی، [دبیر شورای عالی امنیت ملی]مذاکرات و تصمیمات شورای عالی امنیت ملی و دبیرخانه را تشریح کرد. به رسانه ها اطلاع داده شد که خوشحالی خود را ابراز نکنند و مصاحبه آقای [سیدمحمد] خاتمی، [رئیس‌جمهور] و آقای روحانی هم توصیه شد.

مشخص نیست که آیا هدف انتقام جویانه آمریکا فقط افغانستان است یا اینکه قصد دارد به سایر کشورهای اسلامی از جمله ایران به اتهام حمایت از تروریسم آسیب برساند. از بیانیه ها [جرج دبلیو] بوش، [رئیس‌جمهور آمریکا] وی این جنگ را طولانی و گسترده دانست و از مردم آمریکا خواست تا صبور باشند و از 40 میلیارد دلار مصوب نیمی برای جبران خسارت، 10 میلیارد دلار برای تقویت اطلاعات و 10 میلیارد دلار برای مبارزه با تروریسم و ​​همچنین اختصاص داده شده است. از اعلام وضعیت اضطراری و فراخوان 50000 نیروی ذخیره و همچنین تلاش های عمده برای جلب حمایت سایر کشورها، مشخص است که این طرح گسترده است.

پاکستان گفته است که خواسته های عمومی آمریکا را پذیرفته است. آمریکا به صراحت به پاکستان گفته است: یا در کنار طالبان باشید و بهای کار با آنها را بپردازید یا در کنار آمریکا باشید. در این صورت، او باید به طور کامل برای شکست طالبان و بن لادن همکاری کند. گویا دومی را پذیرفت و امروز از دیپلمات های خود خواست از افغانستان خارج شوند و به طالبان سه روز فرصت داد تا بن لادن را استرداد کنند.

دکتر روحانی گفت که ایالات متحده از پاکستان، روسیه و جبهه متحد شمال افغانستان خواسته است تا اهداف کلیدی را که ممکن است در افغانستان مورد هدف قرار گیرند، به او بگویند. روسیه نکات زیادی را مطرح کرده است و جبهه شمالی آماده همکاری است. او گفت که احمدشاه مسعود در لحظه سوءقصد جان باخت. با توجه به شرایط فعلی مرگ او اعلام نشد، اما اروپا، آمریکا و روسیه از آن خبر داشتند.

ما نیروهای خود را در مرزهای خود با افغانستان افزایش داده ایم تا از ورود مهاجران جلوگیری کنیم و با همکاری سازمان ملل متحد، چندین کمپ برای اسکان پناهندگان احتمالی ایجاد می کنیم. ایده ای که حمله می کند [یازده سپتامبر]حملات تروریستی که توسط دشمنان داخلی آمریکا و به تحریک موساد انجام می شود روز به روز در حال افزایش است، اما آمریکا نمی خواهد به این موضوع توجه کند و می خواهد از فرصت ایجاد شده برای اقدام علیه تروریسم با در نظر گرفتن موارد گذشته استفاده کند.

جمهوری آذربایجان اعلام کرد که این سفر به دلیل شرایط ناشی از حمله آمریکایی ها لغو می شود [حیدر] علی اف، [رئیس‌جمهور] ایران کاری که قرار بود فردا انجام شود به تعویق افتاده است. آقا [حسین] چند مسیری، [مشاور حقوقی رئیس‌جمهور] وی گفت: در کنفرانس دوربان کشورهای اسلامی تحت فشار آمریکا و اروپا عقب نشینی وحشتناکی کردند و قطعنامه به نفع اسرائیل بود.

از آقای [عباسعلی] علیزاده، [رئیس‌ کل دادگستری استان تهران]از پرونده مدیر دفتر معاون اول رئیس جمهور پرسیدم. گفت [اتهامات او] استفاده از امکانات دولتی برای کارگاه خود و واردات 10 تن تیتانیوم اسفنجی به نام ضایعات آهن و آلودگی محیط زیست برای تولید غیرقانونی پالادیوم. [است].

عصر آقای [علی] خرم، سفیر ما در [مقر] سازمان ملل به سوئیس آمد. او گفت که گروهی در تلاش برای حل مشکل اعدام های ادعایی هستند [عملیات] پرونده ذکر شده در خاطرات آیت الله منتظری در دیوان بین المللی دادگستری را دنبال کنید و از قوه قضائیه بخواهید با برنامه ریزی طرح دفاعی تهیه کند. به آنها گفتم سعی کنید از منابع موثق متوجه هدف و سیاست آمریکا در مقابله به مثل شوید. شب برای ترمیم دندان به بیمارستان اختر رفتم.

29219

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما