در حالی که مسئولان آموزش و پرورش می گویند حکم طبقه بندی برای معلمان بازنشسته صادر شده است، اما این معلمان مدعی هستند که این طبقه بندی در حقوق آنها اعمال نشده است.

به گزارش شرق، زمانی که ارزشیابی معلمان مطرح شد، به معلمانی که در آستانه بازنشستگی بودند، توصیه شد که مدتی منتظر بمانند تا آنها نیز مشمول ارزشیابی شوند. هنگامی که رتبه بندی معرفی شد، مسئولان باید دوره آموزش و پرورش را در نظر می گرفتند، دوره ای که از ابتدا در آن اعمال می شد. مهر 1400 و بنابراین کسانی که بعد از این امتیاز بازنشسته شدند در رتبه بندی قرار گرفتند.

اکنون پس از گذشت چند سال معلمان بازنشسته 1400 می گویند هنوز مزایای رتبه بندی بر حقوق آنها اعمال نشده است و با درک این مشکل حتی در مقابل سازمان برنامه و بودجه تجمع کرده و خواستار رسیدگی به این موضوع شدند. برای مقابله با مشکل

یکی یکی از 1400 مستمری بگیر گفت: زمانی که ما شاغل بودیم، اجرای رتبه بندی معلمان کار سختی بود، البته یکی دو بار گفتند که این رتبه بندی را اجرا کرده اند، اما قانون مصوب مجلس به مدت زمان استخدام ما نمی رسد. ما در سال 1400 به بازنشستگی رفتیم.

وی ادامه داد: بعد از اینکه رتبه بندی معرفی شد گفتند از ابتدا باید اعمال شود. مهر سال 1400 است، یعنی مستمری بگیران 1400 را وارد کردیم اما از آن زمان تاکنون وعده اجرای آن برای 1400 مستمری بگیر عملی نشده است. برای ما جالب است که آن‌ها آن را اجرا نکردند و در مصاحبه‌ها اشاره شد که انجام داده‌اند.»

رتبه بندی تمامی فرهنگیان بازنشسته منتشر شد!

این سخنان معلمان بازنشسته در 23 سالگی مطرح می شود بهمن در سال 1402 علی فرهادی، معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش از صدور رتبه بندی کلیه فرهنگیان بازنشسته از 1400 نفری که به رتبه خود تجدیدنظر کرده بودند، خبر داد و گفت: رتبه حدود 2000 نفر از فرهنگیان بازنشسته باقی مانده از سال 1401 آماده نمایش هستند. کلیه معلمانی که در سال 1401 بازنشسته شده اند با توجه به رتبه بندی آنها از سوی صندوق بازنشستگی گواهی صادر می شود و معوقات پرداخت می شود.

فرهادی ادامه داد: کمتر از دو هزار نفر از فرهنگیان بازنشسته در سال 1401 دچار مشکل شدند که کسورات بازنشستگی کسر شده از طریق آموزش و پرورش در اختیار صندوق بازنشستگی قرار گیرد. نبود; این موضوع را حل کرده ایم و طی دو روز آینده اطلاعات به صندوق بازنشستگی ارسال خواهد شد.

همچنین. 23 بهمن 1402 فرهادی گفت تصمیمات فرهنگیان حرف اول را می زند مهر 1400 معلم بازنشسته بعدا صادر شد، گفت: احکام ارزشیابی 100 هزار معلم بازنشسته از سال 1400 تا 1402 بازنگری شده است.

وی ادامه داد: جمعی از فرهنگیان که بر اساس رتبه بندی خود حکم بازنشستگی دریافت کرده اند اما به دلیل اعتراض رتبه آنها تغییر کرده است به زودی کسورات بازنشستگی خود را ارائه و به حساب صندوق واریز می کنند تا رتبه بندی جدیدی تهیه شود کسانی که حق بیمه دریافت کرده اند بر اساس آخرین مصوبه خود حقوق دریافت می کنند. ما نیز احکام آنها را بررسی و در صورت لزوم کسر خواهیم کرد.»

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری: معوقات ارزشیابی معلمان بازنشسته واریز شد.

اما فرهنگیان بازنشسته می گویند حقوق آنها افزایش نیافته است. 30 آذر در سال 1402 مهدی مسکنی، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: موضوع رتبه بندی مستمری بگیران آموزشی و فرهنگی با توجه به اینکه در نیمه دوم سال 1401 باید طبق قانون اجرا می شد. آموزش و پرورش.” وزارتخانه برای کارمندان و مشمولان ارزیابی صادر کرده است، اما این مشکل همچنان وجود دارد.

وی افزود: افراد زیر 31 سال. شهریور 1400 در پایان سال 1401 بازنشسته شدند، زیرا وزارت آموزش و پرورش تصمیمی برای انتخاب شغل این بستگان با اعمال ارزیابی در زمان استخدام نگرفته بود و پرونده آنها در هنگام انتقال به صندوق بازنشستگی کشوری بدون ارزیابی بود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه در مجموع 50 هزار و 477 نفر معوقه داشتند، تصریح کرد: این رقم به طور متوسط ​​37 میلیون و 200 هزار تومان است که ناشی از معوقات تناسبی در اجرای این قانون (تناسبی) است. ، از 31 شهریور 1400 تا پایان سال 1402.

صندوق بازنشستگی کشوری طی پرداختی که پس از پرداخت حقوق آذر ماه به طور متوسط ​​بابت سه ماه معوقه صورت می گیرد. مهر، آبان و آذر 1402 مبلغ 6 میلیون و 645 هزار تومان به حساب این تعداد مشمول واریز می کند. این یک عدد متوسط ​​است و برخی افراد ممکن است کمتر یا بیشتر از این عدد دریافت کنند.

مسکنی تاکید کرد: این پرداخت ها تا پایان سال به صورت ماهانه و تا تسویه و تسویه معوقات بستگان با وام های لازم و همکاری سازمان برنامه و بودجه ادامه خواهد داشت احکام اصلاحی با ضرایب سال‌های بعد، در این فرآیند بیش از 114 هزار حکم اصلاحی برای مشمولان صادر شد که در سایت صندوق بازنشستگی کشوری قابل مشاهده و مشاهده است.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما