اخبار روز

معرفی ناگهانی خودروی جدید سایپا / شاهین پلاس وارد بازار شد


به گزارش پی ام آپ، شاهین پلاس به جز اضافه شدن لوگوی «پلاس» در قسمت عقب، تغییر چشمگیری در طراحی بیرونی به خود ندیده است.

نکته اصلی تغییرات مربوط به موتور و گیربکس خودرو است. زیر کاپوت این نسخه جدید یک موتور 4 سیلندر خطی 16 سوپاپ ME 16 مگا تنفسی نهفته است که می تواند تا 115 اسب بخار قدرت و 147 نیوتن متر گشتاور تولید کند.

انتقال نیرو در نسخه دستی توسط گیربکس دستی 5 سرعته 5F18 و در نسخه اتوماتیک – توسط جعبه اتوماتیک 6 سرعته DAE انجام می شود. علاوه بر این موتور شاهین پلاس از سیستم Variable Valve Timing یا VVT استفاده می کند که باعث افزایش راندمان موتور خواهد شد.

سیستم تعلیق جلوی این سدان از نوع مک فرسون و در عقب دارای فریم H نیمه مستقل است. فرمان این خودرو نیز از نوع کمکی برقی است.

پیش از این نسخه معمولی شاهین دارای موتور 4 سیلندر 1.5 لیتری توربوشارژ بود که توانایی تولید 115 اسب بخار قدرت و 178 نیوتن متر گشتاور را داشت. نام این موتور M 15 است و گیربکس 5 سرعته دستی ساخت Aisin ژاپن وظیفه انتقال نیرو را بر عهده داشت.

نمای داخلی شاهین به جز تغییرات امکانات و برخی آپشن ها هیچ تغییر مشهودی نداشته است.

فرمان برقی، استارت دکمه ای، سانروف، کروز کنترل، محدود کننده سرعت، سنسور نور، تهویه مطبوع اتوماتیک، گرمکن برقی و قابل تنظیم صندلی راننده، سیستم کنترل پایداری الکتریکی، سیستم کنترل استارت در سربالایی، حالت اسپرت و برفی، و گیربکس تیپ ترونیک، کیسه هوای دوگانه، سنسور پارک و دوربین معکوس، صفحه نمایش لمسی اندروید 10 اینچی، آینه های تاشو برقی و … از جمله ویژگی های کلی شاهین پلاس است.

این خودرو هم اکنون در حال گذراندن تست های فنی است و هنوز خبری موثق از تاریخ عرضه و قیمت آن منتشر نشده است.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا