اخبار روز سینما جهان

معرفی نامزدهای بهترین فیلم/ تاریخ‌سازی ۲ فیلم خارجی

انجمن تهیه کنندگان آمریکا در سال 2024 در کمال تعجب دو فیلم بین المللی “آناتومی یک سقوط” ساخته جاستین تریر و “منطقه مورد علاقه” ساخته جاناتان گلیزر را برای اولین بار نامزد دریافت جایزه این انجمن کرد.

«داستان آمریکایی»، «باربی»، «بازماندگان»، «قاتلان ماه کامل»، «ماسترو»، «اپنهایمر»، «زندگی های گذشته» و «بیچارگان» دیگر فیلم های نامزد دریافت این جایزه هستند.

در حالی که رای گیری برای نامزدهای اسکار در حال انجام است، این ترکیب تا حد زیادی وظیفه بسیاری از فیلم ها را برطرف می کند.

تهیه‌کننده مستقل A24 تنها استودیویی است که با 2 فیلم، زندگی‌های گذشته و منطقه مورد علاقه، در فهرست قرار گرفته است.

زمانی که آکادمی در سال 2009 فهرست نامزدهای بهترین فیلم خود را از 5 به 10 نفر افزایش داد، انجمن تولیدکنندگان نیز از همین رویه پیروی کرد. از آن زمان، انجمن به طور متوسط ​​8 نامزد از 10 نامزد اسکار بهترین فیلم را در لیست خود ثبت کرده است.

برخی از فیلم‌های قابل توجهی که در فهرست قرار نگرفتند عبارتند از: موزیکال رنگ ارغوانی، کمدی تیره ماه دسامبر، و درام ورزشی هوا.

در بخش انیمیشن نیز پرفروش‌ترین فیلم‌های استودیوها مورد توجه قرار گرفتند و «مرد عنکبوتی: به سوی عنکبوتی»، «پسر و مرغ ماهی‌خوار»، «عمدی»، «فیلم برادران سوپر ماریو» و “لاک پشت های نینجا جهش یافته نوجوان” نامزد شدند. نتفلیکس با دو فیلم «نیمونا» که برنده آنی شد و «فرار مرغ: ظهور ناگت» از این رقابت کنار گذاشته شد.

در بخش تلویزیون، نتفلیکس با آثاری مانند All the Light We Cannot See، The Crown و Beef پیشتاز بود، در حالی که مکس با The Last of Us، Succession و The Truth بسیار قوی ظاهر شد.

نامزدهای مستندی که پیش از این اعلام شده بودند عبارتند از: «سمفونی آمریکایی»، «فراتر از آرمان‌شهر»، «مادر همه دروغ‌ها»، «20 روز در ماریوپل»، «ناپدید شدن شرهیت»، «سونای خواهر دود» و «مربع دایره». (داستان هیپگنوزیس)» می شود.

برندگان 25 فوریه (6 اسفند) در سی و پنجمین دوره جوایز سالانه انجمن تولیدکنندگان معرفی می شوند.

۲۲۰۵۷

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا