اخبار روز سینما

معرفی مجموعه مترجم سایت بازتاب آنلاین

پایگاه خبری تحلیلی بازتاب آنلاین (rimino.ir):

نام سریال: مترجم

جنسیت:درام، رمز و راز

سال انتشار: 1401

زبان سریال:فارسی

کشور سازنده: ایران

نویسنده و کارگردان: بهرام توکلی

تولید کننده: سعید ملکان

تعداد فصل: 1

تعداد قسمت ها: 15

گروه سنی: مناسب برای سنین 12 سال به بالا

بازیگران:

  • ابر صابر
  • مهتاب غنی
  • پانته آ پناهی
  • مهرانه مهین ترابی
  • محمدرضا مالکی
  • مجتبی پیرزاده
  • مارال بنی آدم
  • سولماز غنی

خلاصه ای از تاریخچه مترجم.

داستان اولین کار بهرام توکلی در شبکه تلویزیونی داخلی درباره مترجم جوانی است که مسیرهای جدید و پر پیچ و خمی را در کار خود کشف می کند که او را به کشف رازی خانوادگی می رساند، رازی که نه تنها زندگی خانوادگی مترجم را تحت تاثیر قرار می دهد. همچنین به خانواده اش می تواند آرامش یک شهر را تهدید کند!

سری مترجمان; آقای توکلی ای کاش یک مشاور به همین سادگی...

در مورد سریال

مترجم مجموعه تلویزیونی ایرانی در ژانر درام – معمایی به نویسندگی و کارگردانی بهرام توکلی و تهیه کنندگی سعید ملکان محصول 1400-1401. پخش این سریال 28 دی ماه 1401 از سکوی نماوا آغاز شد. صابر ابر، پانته آ پناهی ها، مهتاب تجارتی و مهرانه مهین ترابی از جمله بازیگران این سریال هستند.

نکات مثبت سریال؟

سریال «مترجم» از نظر کارگردانی. یکی یکی از متفاوت ترین سریال های شبکه نمایش خانگی تا به امروز بوده که تسلط کارگردان بر کارش را ثابت می کند. اما ایراداتی هم دارد که در قسمت نکات منفی به آن پرداخته شده است.

نکات منفی سریال؟

کارگردان سریال تاکید زیادی بر استفاده از عناصر خام گلدار در صحنه ها دارد که باعث شده جریان منطقی سریال دچار مشکل شود.

یکی از ایرادات اصلی توکلی در کارگردانی این سریال تلاش برای ایجاد روندی متفاوت نسبت به سریال های دیگر است که هم در دیالوگ نویسی و هم در طراحی صحنه به چشم می خورد. اما متأسفانه آنقدر به این سمت رفته است که تمرکز مخاطب از بین می رود و به اصطلاح جریان فکرش در طول سریال قطع می شود.

شاید از این نظر بد نباشد که بهترین سریال دنیا را «تاریک» بدانیم. در سریال «تاریک» خلق فضاها و اتفاقات پیچیده در خدمت داستان کلی بود، اما در «مترجم» تمام جزئیات کارگردان فقط برای ایجاد زرق و برق و نشان دادن تفاوت بود و در کل داستان بسیار ضعیف است.

برخلاف جزئیات سریال در منظره و بصری، داستان ضعیف و فاقد فراز و نشیب است. متأسفانه توکلی به همان اندازه که درگیر جزئیات تصویر بود، توجهی به روایت نداشت.

این سریال محصول کدام شبکه است؟

نماوا

عامل تاثیرگذار برای تماشای سریال؟

احتمالاً نام صابر ابر و بهرام توکلی است.

تلاش شخصی فیلمساز برای نشان دادن توانایی هایش

توجه ویژه به جزئیات و بازی های خوب.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا