معرفی فیلم Otra Ronda – Otra Ronda

پایگاه خبری تحلیلی بازتاب آنلاین (rimino.ir):

نام فیلم: Another Round – Another Round

کارگردان: توماس وینتربرگ

ژانر: کمدی، درام

سال انتشار: 2020

کشور سازنده: دانمارک

امتیاز (imdb): 7.7

بازیگران: مس میکلسن، توماس بو لارسن، مائونوس میلان، لارش رانته، ماریا بونوی، سوزی ولد، مارتین گریس، فردریک وینتر راسموسن، آیا گران و…

“جوانی چیست؟ رویا. عشق چیست؟ جوهر آن رویا.”

توماس وینتربرگ، کارگردان دانمارکی فیلم متفکرانه دور دیگر، آخرین اثر خود را با نقل قول بالا از فیلسوف هموطنش آغاز می کند. “یک دور دیگر” داستان چهار معلم میانسال را روایت می کند که تصمیم می گیرند نظریه یک روانپزشک نروژی به نام فین اسکاردرود را در محل کار (مدرسه) آزمایش کنند: وجود 0.05٪ الکل در خون او را آرام تر و جسورتر می کند ، بازتر و با اعتماد به نفس تر. ایده ای که برای این چهار نفر وسوسه انگیز است. مخصوصاً برای مارتین (مدز میکلسن) که به نظر نمی رسد به اندازه کافی از وضعیت خود راضی باشد و بحران بی معنی در سخنانش منعکس شده است. او به کلاس درس علاقه ای ندارد و دوست ندارد با همسرش زندگی کند. حالا وینتربرگ نتیجه آزمایش را استادانه در قالب یک کمدی سیاه به تصویر می کشد.

هسته اصلی معنای داستان، سردرگمی و ملال انسان مدرن است که در دوران میانسالی دچار بحران های درونی و بی معنا می شود و دلیل قانع کننده ای برای چگونگی زیستن نمی یابد. این فیلم تصویر و روایتی از رنج بیهوده انسان معاصر است.

جوایز

در دور دیگری جایزه بهترین فیلم جشنواره فیلم لندن را از آن خود کرد. همچنین نامزد دریافت گلدن گلوب، برنده 31 جایزه و نامزدی 37 جایزه معتبر جشنواره بین المللی فیلم شده است.

نتیجه

برای زندگی بجنگید، به دنبال معنا باشید و از آن لذت ببرید. فیلم «دور دیگری» اثری است که رستگاری را در بازگشت انسان به عشق و خوبی و زندگی ایثارگرانه می بیند. بازگشت به جوانی، نه از نظر زمان و سن و تاریخ، بلکه از نظر وجودی. به محتوای جوانی و رویای آن که عشق است. برای رهایی از یکنواختی زندگی کسل کننده و روزمره که شخصیت های فیلم را به درونی غم انگیز تبعید کرده است. این فیلم با اشاره به عشق و رویاهای جوانی ارزش جنگیدن در زندگی را زنده می کند و این توصیه را از مخاطب می خواهد. در بخشی از فیلم ترانه ای خوانده می شود که می توان آن را شعار و مانیفست فیلم دانست: «اگر چیزی برای جنگیدن نداشتیم… من و تو چه می شدیم؟» به همین دلیل است که ما این دنیا را دوست داریم… با وجود کاستی ها و کشمکش ها، زمین در نظر من زیباست… همانطور که در زمان آفرینش بود…”

«One Round» با وجود اینکه پس از مرگ دلخراش دختر توماس وینتربرگ (که قرار بود در این فیلم بازی کند) ساخته شده است، فضایی پر جنب و جوش دارد و در کنار این آشفتگی، تکه هایی از رشد و نبض نیز به چشم می خورد. در نهایت کارگردان با پایانی باشکوه و فراموش نشدنی چیزی را به بیننده می دهد که می خواست شاهدش باشد.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما