اخبار روز سینما

معرفی فیلم Good Bad Kitty

پایگاه خبری تحلیلی بازتاب آنلاین (rimino.ir):

نام فیلم: Good Bad Kitty

سال انتشار: 1395

کارگردان: پیمان قاسم خانی

نویسنده: پیمان قاسم خانی

تهیه کننده: محسن چگینی-عبدالله اسکندری

ژانر کمدی

بازیگران:

حمید فرخ نژاد
پژمان جمشیدی
سام درخشانی
راحتی ویشکا
مانیکور واقعی
حسین پاکدل
راهنمای بهار
نیوشا ضیغمی
آزاده صمدی
امیرمهدی جوله
مهراب قاسم خانی
نسیم ادبی
سپند امیرسلیمانی
مجید مظفری
رضا رویگیری

خلاصه

مانی حقیقی، کارگردان هنری، تحت فشار تهیه کننده اش قرار دارد تا از دو بازیگر تجاری برای ایفای نقش های اصلی فیلمش استفاده کند. از نگاه کارگردان بدترین بازتاب آنلاین های ممکن هستند اما اگر بخواهد فیلم را بسازد باید در مدت کوتاهی آنها را به نقش هایشان نزدیک کند و این کار ساده ای نیست.

آنها از سرگرد شادمان به عنوان کارشناس نیروی انتظامی کمک می گیرند. بزرگتر قبول می کند که آنها را آموزش دهد و آنها را با خود می برد تا روش کار او را یاد بگیرند. در یکی از این موارد با جسد فردی به نام محمود معتضدی در کنار رودخانه مواجه می شوند. روی دستش علامتی خالکوبی شده بود و عبارتی نوشته شده بود. فرد دیگری به نام کمال دهان لق نیز با همین خالکوبی به قتل رسید. آنها یک باند توزیع مواد مخدر هستند و مواد مخدری به نام حکم نسف را توزیع می کنند. شادمان نفر سوم این گروه را که حسام کشمیری نام دارد را در باغی دستگیر می کند. آنها به دنبال نفر چهارم هستند زیرا معتقدند این بازی با چهار نفر انجام می شود و نفر چهارم قاتل است…

خوب بد جلف

در مورد فیلم

پرداختن به کمدی از درام در سینما دشوارتر است. در مورد کمدی، یک اصل ساده می گوید: اگر تماشاگر بخندد، فیلم موفق است و اگر تماشاگر نخندد، فیلم شکست خورده است. این دیدگاه کار منتقدان را در نقد آثار کمدی سخت می کند. اما این تنها معیار بررسی کمدی نیست.

نویسنده کمدی نمی تواند به طور کامل پشت شوخی های خود پنهان شود. ناگزیر باید به «آغاز درام» برگردیم. باید داستانی برای گفتن داشته باشد. یعنی در یک کمدی موفق، تمام اجزای ساختاری داستان می تواند در زمان کوتاهی اتفاق بیفتد و بقیه زمان سینمایی به شوخی های فیلم در هر یک از صحنه های آن اختصاص دارد. اما همین زمان کم نقش خود را به عنوان ساختار داستان ایفا می کند به طوری که تمام شوخی های فیلم تعریف شده و در بیشتر قسمت های یک داستان کامل معنا پیدا می کنند.

خوب بد جلف

حرف پایانی

فیلم خوب بد جلف به کارگردانی و نویسندگی پیمان قاسم خانی یک کمدی بسیار ساده و دوست داشتنی و به دور از هرگونه پیچیدگی داستانی است. این فیلم یک وظیفه دارد و آن خنداندن مخاطب است، نه به هر قیمتی. وظیفه اصلی هر کارگردانی بازنمایی فیلمنامه در قالب تکنیک صحیح فیلم خود است، به همین دلیل می توان اولین تجربه کارگردانی پیمان قاسم خانی را نزدیک ترین اثر هنری به فضای مورد نظر دانست.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا