اخبار روز سینما

معرفی فیلم کمدی سال گربه

پایگاه خبری تحلیلی بازتاب آنلاین (rimino.ir):

نام فیلم: The Year of the Cat

ژانر کمدی

محصول کشور: ایران

کارگردان: مصطفی تقی زاده

نویسنده: مصطفی تقی زاده

تهیه کننده: سعید خانی

موسیقی: پیام آزادی

تاریخ انتشار: 22 فروردین 1403 (اولین نمایش فیلم)

بازیگران: بهرام افشاری، سارا بهرامی، هومان برکنورد، شبنم قربانی، لادن جاوند، مرتضی تقی زاده، نوشین تبریزی و رضا رشیدپور و همچنین علی اوجی و حمید معصومی نژاد و…

خلاصه داستان فیلم سال گربه

در خلاصه داستان فیلم سال گربه که بهرام افشاری نقش اول آن را بازی می کند، آمده است:

داستان فیلم «سال گربه» داستان شخصی است که می خواست مشهور شود، حالا به هر حال…

فیلم سینمایی «سال گربه» سال گذشته به مدت 105 دقیقه ساخته شد و تولید آن حدود 2 ماه به طول انجامید.

بازیگران و عوامل فیلم سال گربه.

بهرام افشاری که در سال 1402 با کمدی پرفروش فسیل در گیشه موفق شد و توانست چندین رکورد را جابجا کند، در سال گربه نیز بازی می کند. چهره بامزه و فیزیک بدنی افشاری در کنار درک درست او از کمدی او را به بازتاب آنلاین اول همه کمدین ها تبدیل کرده است. افشاری امسال فیلم هفتاد سی را به عنوان اولین تجربه کارگردانی خود ساخت و پس از جواد عزتی دیگر بازیگر کمدی وارد عرصه سینما نیز شد تا وارد عرصه سینما شود.

سارا بهرامی، هومن برکنورد، شبنم قربانی، مرتضی تقی زاده، لادن جاوند، نوشین تبریزی، رضا رشیدپور، علی اوجی، حمید معصومی نژاد دیگر بازیگران فیلم سال گربه هستند. با استفاده از حمید معصومی نژاد که سال ها در رم گزارشگر رادیو بود. یکی یکی از جذابیت های این فیلم است.

سال گربه به نویسندگی و کارگردانی مصطفی تقی زاده و سعید خانی تهیه کننده این فیلم است. سعید خانی تهیه کننده ایرانی و کارگردان شرکت پخش «خانه فیلم» است که فعالیت خود را از سال 1380 آغاز کرد و قبل از این فیلم ساخت فیلم های «حرفه ای»، «مرد»، «لیپار»، «دوزیستان»، « تنها”. . زنبور عسل و نازنین فداکار بهاره تینا.

مسعود سلامی مدیر فیلمبرداری و نویسندگی موسیقی این فیلم است. مرتضی سوری تدوینگر فیلم سال گربه نیز هست.

صحبت های سعید خانی تهیه کننده فیلم

سعید خانی: بعد از سریال «حرفه ای» این دومین همکاری من با این کارگردان است و در این پروژه به یک زبان و ادبیات مشترک رسیدیم. با مصطفی تقی زاده در «سال گربه» تجربه خوبی داشتم. با توجه به فضای فانتزی فیلم، چالش های زیادی برای طراحی صحنه و تحقق این فضای فانتزی وجود داشت. مثلاً هر 2 روز یکبار باید محل فیلمبرداری را عوض می کردیم و در این فیلم از رنگ ها و رنگ های خاصی استفاده کرده ایم. طراحی سبک وزن ما تمام تلاش خود را کرده ایم تا یک کمدی استاندارد در شأن و وجدان مخاطب سینمای ایران بسازیم و امیدواریم موفق شده باشیم و تماشاگران این اثر را دوست داشته باشند.

پوستر فیلم سال گربه.

پوستر فیلم سال گربه.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا