اخبار روز سینما

معرفی فیلم ژاکت چرمی. سایت بازتاب آنلاین

پایگاه خبری تحلیلی بازتاب آنلاین (rimino.ir):

نام فیلم: ژاکت چرمی

تاریخ انتشار: 17 خرداد ۱۴۰۲

مدت زمان: 97 دقیقه

ژانر: درام، اجتماعی، معمایی، پلیسی

کارگردان: حسین میرزامحمدی

نویسنده: مسعود هاشمی نژاد

بازیگران:

  • جواد عزتی در نقش عیسی فرهمند
  • گلارا عباسی در نقش پونه
  • سارا حاتمی در نقش ثریا
  • ابر صابر
  • پانته آ پناهیس
  • ستاره پسیان
  • عباس جمشیدی پ.

خلاصه

فیلم کت چرم در ژانر اجتماعی ساخته شده و در چهلمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد. این فیلم به موضوعات مختلف اجتماعی از جمله؛ تلاش هایی برای کشف جرم یقه سفید، فساد مالی، اعتیاد، مصرف بیش از حد، قتل، حمله، اعدام، خودکشی و فساد مالی انجام شده است.

«کت چرمی» داستان مددکار اجتماعی عیسی فرهمند (با بازی جواد عزتی) است. کارمندی مصمم و جسور که عادت دارد برای حل مشکلات خارج از دستورات رئیسش عمل کند. این روحیه باعث شده که مدام مورد سرزنش قرار گیرد و در آستانه اخراج قرار گیرد.

که در یکی با مراجعه به یک موسسه خیریه برای صدور مجوز، توجه عیسی به دختری به نام ثریا (با بازی سارا حاتمی) جلب می شود که با ورود به موسسه ناراحت می شود. دیدن وضعیت بد آن دختر، ایسا را ​​متقاعد می کند که باید تحقیقات بیشتری در مورد آن موسسه انجام شود. با کمک یکی درباره بستگانش به نام پونه (با بازی گلاره عباسی) که پزشک است پشت پرده آن موسسه خیریه ادامه می دهد و به نتایج جالبی می رسد که می تواند برای او خطرناک باشد…

در مورد فیلم

با توجه به رویکرد ملودراماتیک کارگردان جلیقه چرمی، پایان بندی این فیلم پایانی قطعی و بسته است، در حالی که پایان بندی فیلم بازنده مهدویان یک پایان باز بود و رویکرد متفاوت مهدویان و میرزا محمدی را به موضوعی مشابه نشان می داد. . اگر بخواهیم ویژگی بارز فیلم ژاکت چرمی را برجسته کنیم باید به فیلمنامه نسبتا موفق آن اشاره کنیم که داستان را بسیار خوب روایت می کند و توانسته انگیزه شخصیت ها و کشمکش های درونی آن ها را برای مخاطب به طور باورپذیری عملی کند. این اعتبار باعث می شود که مخاطب با علاقه و نگرانی از سرنوشت شخصیت های فیلم (به خصوص عیسی و ثریا) داستان را دنبال کند.

موسیقی متن این فیلم اثر مسعود سخاوا دوست است. فردی که در همان جشنواره 42 آهنگسازی 9 فیلم را بر عهده داشت و جزو پرکارترین افراد این روزهای سینمای ایران است. موسیقی او در این فیلم به فضای فیلم کمک می کند. موسیقی در چند لحظه شنیده می شود و مهمتر از همه فضایی مرموز و جنایتکارانه ایجاد می کند که به بیننده هشدار می دهد و به برجسته سازی وقایع کمک می کند.

نقد و بررسی فیلم کت چرم - گیمفا

فیلم «کت چرمی» معضل اجتماعی دختران بی سرپرست را نشان می دهد. دخترانی که واقعاً هیچکس صدایشان را نمی شنود و امثال رفیعی آنها را به مواد مخدر آلوده می کنند و حتی اعضای بدنشان را قاچاق می کنند. این فیلم بر اساس یک موضوع خوب و نسبتا جدید ساخته شده است اما ظاهرا به دلیل سانسور ممیزی شده و نتوانسته بخشی از کلماتش را تلفظ کند. واضح ترین سرنخ عنوان فیلم است. در طول فیلم متوجه می شویم که یک مهمانی به نام “کت چرم” برگزار می شود و ظاهراً جشن بسیار مهمی است. اما متاسفانه “ژاکت چرمی” همان است. یکی- دو صحنه در حد باقی مانده است و ما چیزی از این مهمانی نمی بینیم و نمی فهمیم.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا