پایگاه خبری تحلیلی بازتاب آنلاین (rimino.ir):

نام فیلم ناهید

کارگردان: آیدا پهننده

ژانر: درام

سال انتشار: 2014

بازیگران:

ساره بیات
پژمان بازغی
نوید محمدزاده
میلاد حسین پور
پوریا رحیمی سام
نسرین بابایی

خلاصه فیلم

ناهید زن جوانی است که به دلیل اعتیاد همسرش احمد از او جدا شده و با تایپ پایان نامه های دانشجویی امرار معاش و مخارج پسر خردسالش می کند. طبق توافق با همسر سابقش تنها در صورت عدم ازدواج می تواند فرزند را نگه دارد. او عاشق مرد ثروتمندی به نام مسعود است که او نیز از او خواستگاری کرده است اما ناهید با وجود میل درونی از ترس از دست دادن پسرش، خواستگاری مسعود را رد کرد.

در مورد فیلم

زهره در سال 1392 فیلمی به کارگردانی آیدا پهننده و نویسندگی ارسلان امیری به تهیه کنندگی بیژن مژائیان ساخته شد. این فیلم برگزیده بیش از 30 جشنواره بین‌المللی فیلم در بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شد آبان 1394 در سینماهای ایران و از فوریه 2016 در بیش از پنجاه سالن در فرانسه توسط Memento Films و در اسپانیا (Caramel Films) و یونان (Estrada Films) اکران شده است. نوری پیکچرز، توزیع‌کننده جهانی ناهید، حقوق خود را به بیش از پانزده کشور در آسیا، اروپا و آمریکای جنوبی فروخته است.

حرف پایانی

فیلم “زهره” یکی یکی از برجسته ترین و خوش ساخت ترین آثار سینمای ایران در سال های اخیر است. بدون شک اگر «جدایی عجیب از سیمین» زودتر اکران نمی شد، این نقش از این هم بیشتر می شد. اما شاید بدون آن یکی، این یکی که مانند نقد و بازسازی اوست ممکن نبود. فیلمی که با این دقت به جزئیات دنیای زندگی مردم می نگرد و تعارض ها را با این دقت بیان و به تصویر می کشد و در عین حال در بستری ساده مانند مثلث عشقی جاری شده است، محصولی دشوار است. مخصوصاً زمانی که مضمونی کلیدی مانند مفهوم دروغ در آن با چنان قدرتی آشکار شده و با تازیانه انتقادی محتاطانه و پنهانی مورد آزمایش قرار گرفته است.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما